بیان «حدیث تندرستی» برای نمازگزاران جمعه
شنبه 22 مهر 1396

بیان «حدیث تندرستی» برای نمازگزاران جمعه

کتاب «حدیث تندرستی»، به‌ قلم محمدتقی سبحانی‌نیا، از انتشارات دارالحدیث در نماز جمعه‌های کشور معرفی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، کتاب «حدیث تندرستی»، به‌قلم دکتر محمدتقی سبحانی‌نیا، از انتشارات دارالحدیث در نماز جمعه‌های کشور معرفی شد.
از قدیم گفته‌اند: «عقل سالم در بدن سالم»، یعنی برای اینکه روح و روانِ سلامتی داشته باشیم ناگزیریم تا به سلامت جسم و بدنمان اهمیت ویژه‌ای بدهیم؛ اما همان عقل سلیم می‌گوید که پیشگیری بهتر از درمان است، و به تعبیری، سالم زندگی کردن خیلی راحت‌تر از تحملِ رنج و سختی درمان بیماری است.
«حدیث تندرستی» یکی از بهترین کتاب‌هایی است که می‌تواند ما را در این مسیر کمک کند تا صحیح و سالم زندگی کنیم؛ به ما یاد می‌دهد که چه بخوریم و چگونه بخوریم. دکتر محمدتقی سبحانی‌نیا در این کتاب سعی کرده تا نسخه‌های کاربردی و عملی برای تغذیه و سلامت ما ارائه کند، آن هم نه از جنس نسخه‌های غیرمطمئن غربی و شرقی؛ بلکه از دل فرهنگ دینی و بومی خودمان.
کتاب «حدیث تندرستی» آداب خوردن و آشامیدن را از میان کلام خدا و معصومین(علیهم‌السلام) بیرون کشیده و کلیدی‌ترین آیات و احادیث را برای سالم زندگی کردن به سبک ایرانی اسلامی جلوی ما گذاشته است؛ از ویژگی‌های غذای خوب، و اوقات و آداب غذا خوردن، و آثار کم‌خوری و پرخوری، و لقمه‌های پاک و ناپاک گرفته تا بسیاری از دانستنی‌های دیگر بهداشتی و تغذیه‌ای و اخلاقی که همگی جذاب و کاربردی هستند.
البته نویسنده، رعایت حوصله و حال مخاطبان مختلف این کتاب را مدّ نظر داشته و با دستچین کردن احادیث، و دسته‌بندی بسیار مناسب آنها، به مطالب طلایی اکتفا کرده و آنها را در اختیار خواننده گذاشته تا او را از رجوع به انبوه آیات و روایات بی‌نیاز کند. توضیحات مختصر و مفید دکتر سبحانی‌نیا در هر مبحث هم بسیار خواندنی است.
شما بعد از مطالعۀ کتاب «حدیث تندرستی» که توسط انتشارات دارالحدیث منتشر شده، خواهید دید که توجه کردن به «چه خوردن و چگونه خوردن» آسان‌ترین، کم‌هزینه‌ترین و حتی لذت‌بخش‌ترین راه سالم بودن است؛ فقط کافی است دستورالعمل‌های سادۀ آن را به کار ببندید تا نتایج شگفت‌آور آن را با چشم ببینید.
 
نظر بدهید