پرفروش‌شدن کتاب «جلیلی» درباره تأثیرات انقلاب بر جهان/ کتابخوانان «کآشوب» را پسندیدند
شنبه 22 مهر 1396

زیر بازارچه کتاب/ هفته سوم مهر ۹۶

پرفروش‌شدن کتاب «جلیلی» درباره تأثیرات انقلاب بر جهان/ کتابخوانان «کآشوب» را پسندیدند

«در فرانسه تک درختی هست» کتاب تازه‌ وحید جلیلی درباره انقلاب اسلامی ایران مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است.

به نقل از خبرگزاری فارس، پژوهش ها و نگارش های نو از زندگی و شهادت یاران ابا عبدالله الحسین(ع) در قالب کتاب «آینه داران آفتاب» در دو جلد توسط محمدرضا سنگری نگاشته شده است. در این مجموعه نهضت حسین(ع)، مردمی ترین حادثه تاریخ اسلام است که گره خوردگی عاطفی ومردم در عین ارزشمند بودن، آسیب های متعددی در پی داشته و تحریف و افزودن های فاقد استناد از آن جمله است و این کتاب سعی کرده با پژوهش های دقیق و کاوشگرانه از لابه لای شاخ و برگ ها حقیقت را بشناسد.
جلد اول این کتاب شامل 4 فصل است که در فصل اول با عنوان مباحث تحلیلی، جایگاه و فضائل اصحاب حسین(ع) به فضیلت ها و ویژگی های یاران امام حسین(ع) پرداخته شده است.
در فصل دوم به شهیدان پیشاهنگ و در فصل سوم به شهیدان نبرد نخستین و فصل چهارم به شهیدان نبرد تن به تن اختصاص یافته است.
این کتاب در پاسخ به سؤالات متعددی است که درباره چرا و چگونگی به حسین (ع)، پیوستن و شکل گیری منظومه عاشورا و نهضت بزرگ حسین(ع) و جایگاه آنها در ذهن ایجاد می شود.



















ردیف عنوان
پرفروش اول -
پرفروش دوم آینه تمام نما
پرفروش سوم رحمت واسعه، سقای آب و ادب، وقتی مهتاب گم شد، ملت عشق، من پس از تو، پیش از تو

«در فرانسه تک درختی هست» عنوان تازه ترین کتابی است که با تأملی بر جهان انقلاب اسلامی ایران به قلم وحید جلیلی چاپ و روانه بازار نشر شده است. این کتاب که از سوی انتشارات معارف در 120 صفحه منتشر شده با نثری زیبا مخاطب را با پیش آمدها و تأثیرات انقلاب اسلامی بر جهان، انحرافات پیش پای انقلاب و افق‌های پیش رو و مسیر پیشرفت‌های انقلاب آشنا می کند.
«مکتب ملکوتی جمع»، «غزه در محاصره؛ جهان در اشغال»، حزب الله از نوع «حزب الله»، «اسلام جهاد، مبنای مسجد آباد»، «استراتژی سطل آب!»، «آزمایشگاه‌های سلاح کشتارجمعی در کنار کتابخانه‌های حقوق بشر»، «گر خانه محقر است و تاریک بردیده روشنت نشانم!»، «لیبرالیسم عِلّیّۀ امپر الیسم»، «در فرانسه تک درختی هست» و «عهد مالک و خاورمیانۀ جدید» 10 سرفصلی است که مطالب این کتاب را تشکیل می دهند.



















ردیف عنوان
نویسنده اول -
نویسنده دوم آیت‌الله محمدتقی بهجت
نویسنده سوم سید مهدی شجاعی، حمید حسام، حجت‌لاسلام حائری شیرازی، الیف شافاک، جوجومویز

رمان «چایت را من شیرین می‌کنم» اثر زهرا بلنددوست از سوی انتشارات کتابستان معرفت روانه بازار کتاب شد. نویسنده رمان «چایت را من شیرین می‌کنم» پیرامون این رمان گفت: این رمان کار اولم است که منتشر می‌شود و پیش از این اثری از من منتشر نشده است که برای نگارش آن حدود 4 تا 5 ماه زمان گذاشتم. این رمان در رابطه با مدافعان حرم و فعالیت سپاه در خارج از مرزها است که با محوریت مدافعان حرم نوشته شده است، پیش از این تجربه داستان‌نویسی نداشتم و این اولین کار داستانی من است.
رمان «چایت را من شیرین می‌کنم» که انتشارات کتابستان معرفت آن را منتشر کرده، در 367 صفحه با قیمت 22هزار 500 تومان روانه بازار کتاب شده است.
در بخشی از این کتاب آمده است: «آرام آرام روی قبرهای وسط حیاط قدم می‌زدم و با گوشه چشم، تاریخ نوشته شده بر آنها را می‌خواندم. بعضی جوان، بعضی میانسال، بعضی پیر، راستی مردن درد داشت؟ ناگهان یک جفت‌کفش سرمه‌ای رنگ با عطری تلخ و آشنا مقابل چشمانم سبز شد.
سرم را بالا آوردم. صدای کوبیده شدن قلبم را با گوش‌هایم شنیدم. چند روز از آخرین دیدنش می‌گذشت؟ زیادی دلتنگ این غریبه نبودم؟ اما این غریبه، با شلوار کتاب مشکی و پیراهن مردانه‌ سرمه‌ای رنگش، زیادی دلنشین به کامِ احساسم آمد. بازهم موهای کوتاه و ته ریشی به سیاهی زغال ...»



















ردیف عنوان
ناشر اول  دفتر نشر معارف
ناشر دوم سوره مهر
ناشر سوم آموت

کتاب «کاشوب» شامل بیست و سه روایت از روضه‌هایی که زندگی شده است به قلم بیست سه نویسنده و روزنامه‌نگار معاصر از سوی نشر اطراف منتشر شده است. این کتاب که به دبیری نفیسه مرشدزاده تولید شده است نخستین اثر از این مجموعه و ناشر به شمار می‌رود. عنوان «کاشوب» بر این کتاب نیز برگرفته از ترکیب بند مشهور محتشم کاشانی است.
 
نظر بدهید