هفدهمین دوره جایزه شهید غنی‌پور کلید خورد/ اعلام اسامی داوران
یکشنبه 23 مهر 1396

هفدهمین دوره جایزه شهید غنی‌پور کلید خورد/ اعلام اسامی داوران

دبیر هفدهمین دوره جایزه شهید غنی‌پور از آغاز به کار این دوره و داوری‌های اولیه جایزه خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، محمد ناصری، دبیر هفدهمین دوره جایزه شهید حبیب‌ غنی‌پور، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، از آغاز هفدهمین دوره این جایزه خبر داد و گفت: فراخوان این دوره جایزه در زمان اختتامیه شانزدهمین دوره اعلام و از ناشران علاقه‌مند درخواست شد تا آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند.
وی ادامه داد: در حال حاضر داوری‌های اولیه آثار آغاز شده است و در میان بخش‌های مختلف جایزه، بخش کودک از دیگر بخش‌ها پیشتازتر است.
به گفته دبیر هفدهمین دوره جایزه شهید حبیب غنی‌پور؛ ناصر نادری، محمدحسن حسینی و شهرام شفیعی داوران بخش کودک این دوره جایزه هستند.
در این دوره جایزه، تنها آثاری مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرند که چاپ اول آنها در سال 95 عرضه شده و در حوزه ادبیات داستانی و تألیفی خلاق نوشته شده باشند؛ بنابراین آثار داستانی ترجمه، بازنویسی و بازآفرینی از حوزه داوری این جشنواره بیرون است.
براساس فراخوان اعلام شده این دوره جایزه، به پدیدآورندگان آثار شایسته تقدیر، نشان زرین شهید حبیب غنی‌پور و لوح تقدیر و به آثار برگزیده(کتاب سال)، تندیس، نشان زرین شهید حبیب غنی‌پور و لوح تقدیر اهدا خواهد شد. جایزه شهید غنی‌پور، جایزه معنوی است و در صورت مشارکت افراد حقیقی یا حقوقی، دولتی یا خصوصی، هدایای نقدی یا غیر نقدی به برگزیدگان جشنوراه، توسط خانوده‌های معزز شهیدان اهدا خواهد شد.
 
نظر بدهید