محصولات فرهنگی باید قدرت تشخیص حق و باطل را افزایش دهند
یکشنبه 23 مهر 1396

ناظری مطرح کرد؛

محصولات فرهنگی باید قدرت تشخیص حق و باطل را افزایش دهند

رئیس هیات مدیره ناشران دفاع مقدس گفت: یک محصول فرهنگی استاندارد باید بتواند قدرت تشخیص حق و باطل را در مردم افزایش دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری مهر، برنامه گفتگوی فرهنگی با موضوع نقد و بررسی بر نظام استاندارد در حوزه فرهنگ و محصولات فرهنگی با حضور علی ناظری رئیس هیئت مدیره مجمع ناشران دفاع مقدس و مدیرمسئول انتشارات فاتحان از آنتن رادیو گفتگو پخش شد.
ناظری در ابتدای این برنامه گفت: قانون و دستورالعملی که بتوان به آن رجوع کرد و در ارزیابی های فرهنگی مورد استفاده قرار داد وجود ندارد. همه مسئولین مردم را به عدم مطالعه کتاب متهم می کنند اما هیچگاه به دنبال دلیل این موضوع نیستند. از سوی دیگر اگر مشکل کتاب خوانی مردم حل شود آیا آنچه که به دست مردم می رسد از کیفیت و استاندارد لازم برخوردار است.
وی با بیان اینکه ارتباط دو سویه میان مخاطب و نویسنده برقرار نیست، گفت: نویسنده در دنیای خود به سر می برد و با مسائل خود درگیر است و مردم در مشکلات و دنیای خود. برای کتاب نویسی و نشر آن باید نیازسنجی از  جامعه صورت گیرد که تا کنون هیچ سیستمی از نهادهای مسئول این کار را انجام نداده است. لذا کتاب های موجود با نیاز جامعه سازگار نیست پس مخاطب از طریق روش های دیگر نیاز خود را تامین می کند.
رئیس هیئت مدیره مجمع ناشران دفاع مقدس در ادامه گفت: محصولات و فعالیت های فرهنگی باید قدرت تشخیص میان حق  و باطل را در مردم افزایش دهد و در واقع بتواند بصیرت افزایی کند و قدرت تمیز دادن خیر و  شر را به مردم انتقال دهد. در فضایی هستیم که انسان برای هر حرکت خود نیازمند معرفت و علم صحیح است که او را به خطا دچار نکند و از سوی دیگر جامعه ما از خارج و داخل دشمنانی دارد که سعی در به اشتباه انداختن ما دارند و با اغواگری میان حق و باطل درآمیختگی ایجاد می کنند و راهنمایی های رهبری و انسان های بزرگ را بی اثر می کنند.
ناظری در پایان گفت: در حال حاضر مصادیق تاثیر سوء محصولات فرهنگی غیر استاندارد را در کشور مشاهده می کنیم. فیلم های سینمایی، کتاب های زیر زمینی و ... سبب انحراف مسیر فکری افراد می شود.
 
 
نظر بدهید