ارزش‌های ناب دفاع مقدس منبع الهام شاعران جوان
یکشنبه 23 مهر 1396

مرتضی سرهنگی مطرح کرد

ارزش‌های ناب دفاع مقدس منبع الهام شاعران جوان

مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری با ابراز خرسندی از برگزاری نخستین کنگره شعر کتاب دفاع مقدس، گفت: شاعران نسل جوان می‌توانند با خوانش کتاب‌های ارزشمند این حوزه و قدم زدن در حال و هوای دوران دفاع مقدس، آثاری فاخر تولید کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر،به نقل از خبرگزاری فارس، نخستین کنگره شعر کتاب دفاع مقدس با محوریت کتاب «وقتی مهتاب گم شد» خاطرات علی خوش لفظ، با هدف جامه عمل پوشاندن به منویات امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری در پاسداشت ادبیات دفاع مقدس، کمک به رشد و اعتلای فرهنگی کتابخوانی عمومی به ویژه در میان هنرمندان و شاعران و همچنین تشویق شاعران جوان به بهره‌گیری از گنجینه دفاع مقدس در خلق آثار ادبی، به همت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در حال برگزاری است.
مرتضی سرهنگی، برگزاری این کنگره شعر با محوریت کتاب‌های منتشر شده در حوزه دفاع مقدس را اقدامی ارزشمند برای پاسداشت دلاوری‌های رزمندگان اسلام برای دفاع از میهن دانست و گفت:  ین کنگره با ارائه کتابی ارزشمند در حوزه دفاع مقدس، ارزش‌های ناب دوران دفاع مقدس را با همه رنج‌ها و امیدهایش پیش روی شاعران جوان ما می‌گذارد، تا ضمن ایجاد آشنایی بیشتر با این ارزش‌ها، الهام‌بخش این عزیزان برای سرایش اشعاری فاخر در این حوزه باشد.
وی افزود: در سال ۶۰ که خرمشهر و آبادان در اختیار دشمن بود، با شاعرانی چون قیصر امین‌پور، سید حسن حسینی و پرویز بیگی حبیب‌آبادی سفرهای متعددی را به مناطق جنوب داشتیم. حضور شاعران باعث می‌شد تا بارقه‌های تولد یک اشعاری فاخر در ذهن آنها رقم بخورد به طوری که شعر معروف «یاران چه غریبانه» سروده آقای بیگی حبیب آبادی نیز از قدم زدن در همین مناطق جنگی سروده شد. بر همین اساس شاعران نسل جوان می‌توانند با خوانش کتاب‌های ارزشمند این حوزه و قدم زدن در حال و هوای دوران دفاع مقدس، آثاری فاخر تولید کنند.
مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری با اشاره به تأکیدات و توجه مقام معظم رهبری به آثار ارزشمند حوزه دفاع مقدس گفت:  برگزاری این کنگره که از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور صورت گرفته، حرکتی برای برآورده کردن بخشی از انتظارات رهبر معظم انقلاب اسلامی است که از سویی به گسترش فعالیت‌های کتاب‌محور و از سویی به ترویج فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس می‌پردازد.
چهره برتر هنر انقلاب در سال 1393 با ابراز امیدواری از برگزاری مستمر این کنگره در سال‌های آینده گفت: در حوزه دفاع مقدس کتاب‌های فاخر بسیاری منتشر شده که می‌تواند در سال‌های آینده محور برگزاری این کنگره شعر قرار بگیرد؛ به خصوص کتاب‌هایی که شامل خاطرات بانوان و یا روایت بانوان از دوران دفاع مقدس بوده است.
لازم به ذکر است که نخستین کنگره شعر کتاب دفاع مقدس با محوریت کتاب «وقتی مهتان گم شد» از مرداد ماه سال جاری آغاز شده و علاقه‌مندان برای شرکت در این کنگره می‌توانند تا پایان وقت اداری 25 مهر ماه فصت آثار خود را بر اساس ضوابط ارائه شده در فراخوان، از طریق پست الکترونیکی mahtabesheer@iranpl.ir  به دبیرخانه این کنگره ارسال کنند.
 
نظر بدهید