رونمایی از کتاب
یکشنبه 23 مهر 1396

در نشست خبری "همایش زعیم ذوفنون" مطرح شد

رونمایی از کتاب "منظومه فکری آیت‌الله العظمی خامنه‌ای" با حضور چهره‌های شاخص علمی

"رهبر معظم انقلاب علاوه بر اینکه یک رهبر سیاسی هستند، یک تئوریسین دقیق و عظیم در عرصه‌های مختلف محسوب می‌شوند که واجد دستگاه معرفتی کاملاً منسجم و دقیقی هستند که نیازمند مطالعه و تأمل است".

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری تسنیم، نشست خبری همایش "زعیم ذوفنون و رونمایی از کتاب منظومه فکری آیت الله العظمی خامنه‌ای" با محوریت پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و همکاری دانشگاه آزاد اسلامی، روز شنبه 22مهرماه با حضور عباس‌زاده (دبیر همایش)، دکتر نصیری (مدیرکل فرهنگی ــ اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی) در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار شد.
عباس‌زاده در ابتدای این نشست گفت: همایش زعیم ذوفنون اختصاص به بررسی ابعاد مختلف فکری مقام معظم رهبری دارد که به همین مناسبت از کتاب وزین و فاخر منظومه فکری حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای رونمایی خواهد شد. اهداف این همایش عبارتند از: 1) شناخت شخصیت جامع مقام معظم رهبری به‌لحاظ فکری و علمی 2) معرفی منظومه فکری رهبر معظم انقلاب.
وی با بیان محورهای همایش پیشِ‌رو گفت: این همایش شش محور دارد که عبارتند از بحث درخصوص نظریه دیپلماسی و روابط بین الملل از منظر رهبر انقلاب که دکتر علی اکبر ولایتی سخنران این محور خواهند بود، بحث دوم عبارت است از نظام و نظریه فرهنگی و ادبی رهبر معظم انقلاب که دکتر غلامعلی حداد عادل در این مورد به طرح بحث خواهند پرداخت، مبحث سوم درمورد جامعیت و ابداعات نظری رهبر انقلاب است که آیت الله رشاد درخصوص آن ایراد سخن خواهند کرد، محور چهارم بحث عبارت است از نظام و نظریه اقتصادی رهبر انقلاب که دکتر فرهاد رهبر درمورد آن سخن خواهند گفت، پنجمین محور بحث، عبارت است از نظام و نظریه دفاعی ــ امنیتی رهبر انقلاب که دکتر علی اکبر احمدیان درمورد آن سخن خواهند گفت و آخرین محور این همایش مختص طرح منظومه فکری رهبر انقلاب به‌طور کلی است که حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه درخصوص آن سخن خواهند گفت.
دبیر همایش زعیم ذوفنون گفت: نهادهای همکار در راستای برگزاری این همایش عبارت‌اند از دانشگاه آزاد اسلامی، مؤسسه تنظیم و نشر آثار رهبر انقلاب، مرکز مدیریت حوزه‌های علیمه تهران و فرهنگسرای گلستان. کنار همایش، یک نمایشگاهی درمورد معرفی آثار مرتبط با اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب خواهیم داشت که متعلق به انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و مؤسسه تنظیم و نشر آثار رهبر انقلاب است.
عباس‌زاده درباره فرآیند پژوهشی کتاب منظومه فکری آیت الله العظمی خامنه‌ای گفت: این کتاب محصول یک کار جمعی است که مدیریتش با حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه است و 23 محقق به ایشان کمک کرده‌اند و این کتاب در دو مجلد و 1000 نسخه توسط نشر پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به چاپ رسیده است. منبع اصلی این کتاب، مجموعه مکتوبات، منشورات و بیانیه‌های رهبر معظم انقلاب است و سعی کرده تا به دو پرسش کلیدی "1) نظام فکری مطلوب نزد رهبر انقلاب در سه عرصه بینشی، ارزشی و کنشی چیست؟ 2) اصول راهبری رسیدن به این نظام چه می‌باشد؟" پاسخ دهد.
در ادامه این نشست، نصیری، مدیرکل فرهنگی ــ اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان سابقه آشنایی دور و دراز خود با حجت الاسلام خسروپناه گفت: آقای خسروپناه به‌حق یکی از رویشهای کم‌نظیر حوزه و دانشگاه است که نام ایشان نزد عموم جامعه در اوائل دهه 70 و در بحبوحه شبهه‌پراکنی روشنفکران دینی و سکولار مطرح شد که در آن هنگام، با روشی مستدل و دقیق به آن شبهات پاسخ می‌دادند و اکنون می‌توان به‌وضوح دید که ایشان فیلسوف فقیه جهان اسلام هستند.
وی گفت: کتاب منظومه فکری آیت الله العظمی خامنه‌ای را می‌توان یک دائرة المعارف مناسب و جامعی در این عرصه محسوب کرد که با روش اجتهادی به نگارش درآمده است. در همایش پیشِ‌رو که روز دوشنبه در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی برگزار خواهد شد از این کتاب گرانسنگ و همچنین چاپ دوم آن که توسط دانشگاه آزاد اسلامی صورت پذیرفته است با حضور علمای حوزوی تهران، اساتید دانشگاه تهران و آزاد اسلامی و جمعی از فرهیختگان رونمایی می ‌شود، البته ما امیدواریم که از این کتاب در تحقیقات دانشگاهی و مطالعات درسی دانشجویان استفاده شود.
 
نظر بدهید