مراسم تکریم و معارفه سه مدیر انتشارات سوره مهر برگزار شد
سه شنبه 25 مهر 1396

مراسم تکریم و معارفه سه مدیر انتشارات سوره مهر برگزار شد

قائم مقام رئیس حوزه هنری، در مراسم تکریم و معارفه جمعی از مدیران انتشارات سوره مهر اظهار کرد: موفقیت‌های سوره مهر، ماحصل خلوص کارمندان این نشر است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، مراسم تکریم و معارفه سه مدیر انتشارات سوره مهر، یک‌شنبه ۲۳ مهرماه در این نشر برگزار شد. محمد حمزه‌زاده در این مراسم با بیان اینکه امیدوارم این نوع جلسات و همفکری‌ها ادامه داشته باشد، اظهار کرد: جماعتی که گذشته خود را قدردانی می‌کند، حتما آینده خود را هم ارج می نهد.
وی ادامه داد: بیش از نیمی از عمر کاری خود را در این انتشارات گذرانده‌ام. در روزهای نخست، انتشارات سوره مهر عبارت بود از یک باب مغازه در حاشیه خیابان سمیه. خیلی از افرادی که اینجا هستند، همچون آقایان ایمنی و جهانی از همان روزهای نخست زحمت کشیدند تا امروز انتشارات سوره مهر به سرمایه معنوی و ملی تبدیل شد. نگاه به گذشته نشان می‌دهد که همکاران‌مان چقدر کار کرده‌اند و زحمت کشیده‌اند.
حمزه‌زاده همچنین گفت: زمانی که انتشارات تعطیل شده بود و به دنبال نیرو برای همکاری بودیم، کمتر کسی راضی می شد برای همکاری به این نشر اعلام آمادگی کند. کسی اعتماد نمی‌کرد. اما افرادی چون آقایان ایمنی و جهانی قبول زحمت کردند و در این مجموعه شبانه‌روز کار کردند و امروز حاصل زحمات خود را می‌بینند.
قائم‌مقام رئیس حوزه هنری خاطرنشان کرد: موفقیت‌های سوره مهر، ماحصل خلوص کارمندان این نشر است. کسی که برای شهدا کار کند عزیز زندگی می‌کند و عزیز از دنیا می‌رود.
انتشارات سوره مهر با توان گذشته به راه خود ادامه می‌دهد
عبدالحمید قره‌داغی، مدیر انتشارات سوره مهر، نیز در سخنان کوتاهی با بیان اینکه این نشر با توان گذشته راه خود را ادامه می‌دهد، اظهار کرد: البته در این راه از رهنمودهای ارزشمند آقای حمزه‌زاده نیز استفاده خواهیم کرد و امیدوارم پیروزی‌ها و موفقیت‌های سال‌های گذشته را شاهد باشیم.
وی افزود: تغییرات متعددی صورت گرفت که جبر زمانه بود و همچنان دوست داشتیم در خدمت نیروهای عزیزی همچون جناب آقای حیدر ایمنی، حمیدرضا شاه آبادی، جهانی و یزدان پناه باشیم.
قدردان نگاه‌ مهربان راویان دفاع مقدس هستیم
حیدر ایمنی، مدیر ۱۵ ساله سابق روابط عمومی انتشارات سوره مهر، نیز با بیان اینکه انتشارت سوره مهر برای من خاطره‌انگیز است، عنوان کرد: در طول بیش از ۱۴ سال که در انتشارات سوره مهر فعالیت کردم، دیدم که مخاطب من، مخاطب آثار راویان دفاع مقدس است و وقتی مخاطبم، مخاطب دفاع مقدس است، اثر من هم، اثر فاخر است و زبان تبلیغ نمی‌تواند زبان روابط عمومی در این مجموعه باشد و زبان باید زبان ترویج و گفتمان باشد.
وی خاطرنشان کرد: نزدیک به ۱۵ سال پیش، روابط عمومی توسط من با حداقل امکانات برپا شد. در آن زمان باید برای تهیه یک کامپیوتر و یا اهدای یک کتاب به خبرنگار توضیح می دادم و فرایند سختی را پشت سر می‌گذاشتم. اما هم اکنون واحدهایی چون واحد نشر، تبلیغات رسانه، کارگاه مستند، ترجمه، سماء و واحد خبر در روابط عمومی سوره مهر در حال فعالیت هستند. ۱۳ سال پیش سایت حرفه‌ای کتاب که هنوز هم زیرمجموعه سایت سوره مهر است را راه اندازی کردم. همچنین ۲۶۰ شماره دوهفته‌نامه مهر را به طور منظم طی بیش از ۱۰ سال در دوره مدیریت من منتشر شد. فصلنامه ترویجی کتاب مهر نیز با نگاه ترویج ادبیات انقلاب و دفاع مقدس با همکاری کارشناسان علمی و دانشگاهی منتشر شد.
ایمنی همچنین گفت: توفیق نصیبمان شد و با همکاری و بینش آقای حمزه‌زاده که همیشه حامی ما بود، روابط عمومی سوره مهر به این نگاه و شرایط رسید. امروز روابط عمومی سوره مهر را با این تعداد از نیروهای حرفه‌ای و این فضای گسترده کاری تحویل گروه جدید دادم. بسیاری از همکارانم که طی سال‌ها در روابط عمومی انتشارات سوره مهر افتخار همکاری با آن‌ها را داشتم، امروز مدیران روابط عمومی مراکز دیگر شده‌اند.
وی اظهار داشت: در سال‌های حضورم در انتشارات سوره مهر، بسیاری به من می‌گفتند که می توانم با حقوق و مزایای بهتری در جای دیگر کار کنم و در سوره مهر نمانم. اما هر چه در سوره مهر دریافت کردم، سقف خانه‌ام را آباد کرد و زندگی‌ام را به‌درستی ساخت و امروز فرزندی صالح دارم و همین‌ها برایم سرمایه است.
ایمنی خطاب به کارمندان و مسئولان نشر سوره مهر گفت: خدا را شاکرم که در این ایام عزیز توفیق حضور در میان شما دوستان چند ساله خودم را یافته‌ام. سوره مهر برای من که هم‌زمان با تولدش در کنار آن قرار گرفتم و شاهد رشد و نمو آن بودم، خانه‌ای است با عظمت و بزرگ که همواره یاد و خاطره تمام این سال‌ها را در لحظه لحظه زندگی‌ام مرور خواهم کرد.
وی اظهار داشت: با خود مرور خواهم کرد؛ لحظه هایی عاشقانه را با مادران، پدران، همسران و فرزندان شهدا ورزمندگان هشت سال دفاع جانانه که در مراسم‌های رونمای کتاب خاطرات فرزندانشان حضور می‌یافتند و چه زیبا بود دست‌مریزاد مادر شهیدی که می گفت «شما اجرتان را از شهید خواهید گرفت». با خود مرور خواهم کرد؛ روزی که با هم عهد بستیم تا لحظه آخری که در این نشر وزین مشغول کار و فعالیت هستیم قدردان نگاه‌های مهربان و پر از صمیمت رزمندگانی باشم که عکس‌شان روی جلد کتاب‌ها خودنمایی می‌کند.
وی  ادامه داد: همیشه به یاد خواهم داشت زحمات تمام همکاران جوانم را که در تمام این سال‌ها بی منت و با دلی پر از شوق سعی‌شان را کردند تا کتاب‌های خاطرات عزیزترین یاران وطن را به دست مخاطبان و علاقه‌مندان به کتاب برسانیم.
سوره مهر مانع تهاجم فرهنگی است
جهانی، مدیر سابق امور اداری نشر سوره مهر، نیز با بیان اینکه سوره مهر نقطه عطف زندگی کاری من بوده است، عنوان کرد: حضور در این نشر برای همه ما افتخار است و همیشه از سوره مهر به نیکی یاد خواهم کرد. سوره مهر به گفته بزرگان در ادبیات کشور اثرگذار و مانع تهاجم فرهنگی و مورد تایید رهبر معظم انقلاب بوده است.
وی همچنین گفت: در حوزه جنگ می گویند فتح یک منطقه خیلی سخت است و سخت‌تر زمانی است که بخواهیم آن را حفظ کنیم. به همین سبب، کار آقای قره‌داغی برای حفظ موفقیت‌های سوره مهر، بسیار سخت است. نگهداری این مجموعه و پیش بردن آن کار بسیار سختی خواهد بود و لازمه آن شجاعت و خلاقیت است.
یزدان پناه، دیگر مسئول سابق انتشارات سوره مهر، در این نشست و پیش از برگزاری مراسم تکریم خود، گفت: مدیران و کارکنان سوره مهر طی سال‌ها فعالیت این نشر، از آن درختی تنومند ساختند و امروز نیز، مسئولان و کارکنان سوره مهر راه دشواری در پیش دارند. از خدا می‌خواهیم به تیم جدید این توان را بدهد که بیش از پیش رشد کنند و باعث رشد مداوم این درخت تنومند باشند.
در پایان حیدر ایمنی، جهانی، یزدان پناه و (حمیدرضا شاه آبادی که در این نشست حضور نداشت) تکریم و محمد حسین آقابابایی، در بخش اداری مالی، علی اسکندری به عنوان مدیر روابط عمومی، علی شیروانی بخش تولید معرفی شدند.
 
نظر بدهید