معرفی ۱۶ اثر کانون پرورش فکری به مسابقه تصویرگری بولونیا
سه شنبه 25 مهر 1396

معرفی ۱۶ اثر کانون پرورش فکری به مسابقه تصویرگری بولونیا

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آثار ۱۶ تصویرگر را برای ارسال به مسابقه‌ی تصویرگری نمایشگاه بولونیا ۲۰۱۸ انتخاب کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، فرشید مثقالی، بهزاد غریب‌پور و بهراد امین‌سلماسی و رضا موزونی مدیرکل نظارت بر انتشارات کانون به عنوان هیات انتخاب، این آثار را بررسی و داوری کرده‌اند.
بر اساس این گزارش، نمایشگاه کتاب بولونیا ۲۰۱۸، از ۶ تا ۹ فروردین ۱۳۹۷ (۲۶ تا ۲۹ مارس) برگزار می‌شود. مسابقه تصویرگری بولونیا نیز هر ساله در دو بخش داستانی و غیرداستانی، کاتالوگی را منتشر می‌کند، این کاتالوگ راهنمای ارزشمندی برای ناشران، طراحان گرافیک، هنرمندان، معلمان، کتابداران و علاقه‌مندان به کار تصویرگری محسوب می‌شود. هر ساله تصویرگران ایرانی نیز با ارسال آثار خود به صورت شخصی یا از سوی انجمن تصویرگران و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این رویداد هنری شرکت می‌کنند.
امسال نیز هیات انتخاب کانون، پس از بررسی کتاب‌های منتشر شده در یک سال اخیر، ۵ قطعه از کتاب‌های برتر را برای شرکت در مسابقه به امور بین‌الملل کانون معرفی کردند.
ارسال به مسابقه به معنی پذیرش این آثار نیست و برگزارکنندگان این رویداد بین‌المللی در حوزه کتاب، بعد از بررسی آثار رسیده بخشی از آن‌ها را از سراسر جهان برای ثبت در کاتالوگ انتخاب می کنند.
بر این اساس «ماجراهای بهلول» به تصویرگری پانته‌آ عبدی‌فخرایی، «ده عدد ده قصه» به تصویرگری الناز پورسیستانی، «کاش حرفی بزنیم» به تصویرگری نیاز کاشانی، «خورشید کالسکه‌سوار» به تصویرگری مسعود قره‌باغی، «آزاده» به تصویرگری سحر بردایی، «یک راه بهتر» به تصویرگری زهرا مدرسی، «در سکوت ماسه‌ها» به تصویرگری مهناز انصاری، «یک دوست تازه» به تصویرگری سمانه قاسمی، «عجیب و عجیب‌های ته دریا» به تصویرگری یاسمن ثروتیان، «بر یال اسب سفید» به تصویرگری کمال طباطبایی، «دو تا سیب شیرین» به تصویرگری امیر علایی، «فیل کوچولو کجا خوابیدی» به تصویرگری حسن موسوی، «خانه من کجای زمین است» به تصویرگری آذر آرتا، «یک روز یک...» به تصویرگری حسن عامه‌کن، «وجدان» به تصویرگری امیر ایرایی و «چتری از گلبرگها» به تصویرگری میترا عبدالهی عنوان کتاب‌های ارسالی به این مسابقه است.
گفتنی است که سال گذشته اثر «پرنده، پسرک، قطار» نوشته‌ی احمدرضا احمدی با تصویرگری راشین خیریه از انتشارات کانون پرورش فکری به کاتالوگ نمایشگاه راه یافته بود.
 
نظر بدهید