مطالعه آثار دفاع مقدس پنجره ای برای تنفس شاعران است
سه شنبه 25 مهر 1396

مدیر مجموعه شهرستان ادب مطرح کرد؛

مطالعه آثار دفاع مقدس پنجره ای برای تنفس شاعران است

علی محمد مودب گفت: مطالعه آثار منتشر شده درباره دفاع مقدس با ارائه ارزش‌های ناب این دوران، پنجره‌ای برای تنفس شاعران در حال و هوای دفاع مقدس باز می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، علی محمد مودب شاعر و مدیر موسسه شهرستان ادب در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره برگزاری نخستین کنگره شعر کتاب دفاع مقدس گفت: نقطه عزیمت شاعر در سرودن شعر، یا در ایستگاه زندگی است و یا در ایستگاه متن؛ برخی شاعران، شاعری را از متن ادبی و میراث ادبی آغاز می‌کنند و به پایان می‌برند که حاصل کار آنها ملال‌آور و خسته کننده خواهد بود، اما شاعرانی که شاعری را از زندگی آغاز می‌کنند، شاعرتر، زنده‌تر و معاصرتر هستند.
وی افزود: اگر شاعر صرفا در مطالعاتش به حوزه میراث و متن ادبی  اکتفا نکند، می‌تواند افق‌های گسترده‌تری را پیش روی خود ببیند؛ مطالعه و آشنایی با وقایع دوران، می‌تواند سرچشمه الهام‌های تازه برای شاعر باشد. بر این اساس مطالعه آثار ارزشمند منتشر شده درباره حماسه دفاع مقدس با ارائه اطلاعاتی از مجاهدت‌ها و ارزش‌های ناب این دوران، پنجره‌ای برای تنفس شاعران در حال و هوای دفاع مقدس می‌گشاید.
مدیر عامل موسسه شهرستان ادب، همچنین با اشاره به برپایی کنگره مذکور گفت: برگزاری این کنگره با محوریت کتاب‌های ارزشمند و مورد تأیید و تأکید مقام معظم رهبری، فرصت بزرگی را پیش روی شاعران قرار می‌دهد تا بتوانند از تجربه‌های معنوی ناب انسان امروز در صحنه‌های نبرد، برای سرایش اشعار خود الهام بگیرند.
این شاعر در ادامه گفت: امیدوارم شاعران امروز در سرایش آثار خود تنها به متن ادبی تکیه نکنند و در حوزه دفاع مقدس با مطالعه آثاری ارزشمند همچون کتاب «وقتی مهتاب گم شد» از میراث نفیسی از عواطف و تجربه‌های معنوی در سرایش آثار خود بهره بگیرند که کنگره شعر کتاب دفاع مقدس زمینه این بهره‌مندی را برای شاعران فراهم کرده است.
نخستین کنگره شعر کتاب دفاع مقدس با محوریت کتاب «وقتی مهتان گم شد» از مرداد ماه سال جاری آغاز شده و علاقه‌مندان برای شرکت در آن باید تا پایان وقت اداری ۲۵ مهر آثار خود را به دبیرخانه این کنگره ارسال کنند.
 
نظر بدهید