«صورت و سیرت انقلاب اسلامی» در کلام رهبر معظم انقلاب
چهارشنبه 26 مهر 1396

صورت و سیرت انقلاب اسلامی

«صورت و سیرت انقلاب اسلامی» در کلام رهبر معظم انقلاب

«صورت و سیرت انقلاب اسلامی» در بیانات رهبر معظم انقلاب از سوی انتشارات انقلاب اسلامی منتشر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری تسنیم، کتاب «صورت و سیرت انقلاب اسلامی» با نگاهی به بیانات رهبر معظم انقلاب به کوشش محمدرضا حاجی انزهایی از سوی انتشارات انقلاب اسلامی منتشر شد.
اثر حاضر با موضوع با شناساندن صورت و سیرت انقلاب با استفاده از بیانات رهبر انقلاب اسلامی، راه حفاظت از آنها را برای ملت شریف ایران اسلامی تدوین شده است. بخش اول کتاب به معرفی اجزای صورت انقلاب اسلامی اختصاص دارد و در آن به طور جامع به هشت رکن اساسی آن اشاره شده است. بخش دوم کتاب به معرفی سیرت انقلاب و ارکان آن اختصاص یافته است و از آنجا که اهمیت حفظ سیرت به مراتب بیش از صورت آن است، حجم بیشتری از کتاب را در بردارد.
فصل اول این بخش به شاخص‌های سیرت انقلاب پرداخته است. در بیان رهبر معظّم انقلاب اسلامی شاخص‌های سیرت انقلاب معرفی شده است؛ بنابراین این فصل به شرح اصول خط امام اختصاص یافته است.
فصل دوم کتاب مطالبی با موضوع اهمیت حفظ سیرت انقلاب را در بردارد. در فصل سوم با عوامل ماندگاری سیرت انقلاب و در فصل چهارم با عوامل آسیب‌زای سیرت انقلاب آشنا می‌شویم. فصل پنجم نیز مخاطب را با مسئولیت‌های اقشار مختلف اجتماعی، مسئولان و آحاد ملت شریف ایران نسبت به حفظ سیرت انقلاب اسلامی آشنا می‌کند.
موضوع این اثر بسیار پردامنه است، اما جهت اختصار کتاب از آوردن مطالب شبیه به هم خوردداری شده و در موارد لزوم به بیانات مشابه، ارجاع داده شده است. برخی از عواملی که برای حفظ سیرت انقلاب شمرده شده است، می‌توانست از عوامل حفظ صورت نیز قلمداد شود و مؤلف برای کاستن از حجم اثر، از تکرار این موارد پرهیز کرده است.
باید دانست که حفظ صورت و سیرت انقلاب اسلامی، عزم همگانی را می‌طلبد و وظیفه‌ اختصاصی مسئولان یا قشر خاصی نیست. همه وظیفه دارند برای بقا و بالندگی انقلاب اسلامی تلاش کنند تا بتوانیم از مرحله‌ دوم و سوم انقلاب اسلامی گذر کنیم و به مرحله‌ آخر که برپایی تمدن اسلامی است دست یابیم و با اتفاق، مقدمه‌ساز حکومت مهدوی باشیم.
 
نظر بدهید