۱۰ قصه از امام صادق(ع) برای کودکان تجدید چاپ شد
شنبه 29 مهر 1396

۱۰ قصه از امام صادق (ع)

۱۰ قصه از امام صادق(ع) برای کودکان تجدید چاپ شد

کتاب ۱۰ قصه از امام صادق (ع) اثر مجید ملا محمدی در نوبت چاپ دوم در اختیار علاقه مندان قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از روابط عمومی انتشارات قدیانی، از عناوین داستان‌های کتاب «۱۰ قصه از امام صادق (ع)» می‌توان به «همسایه مردم آزار»، «از تو حرکت»، «امام به من لبخند نزد»، «جام شیشه‌ای و معجزه»، «در خرابه‌های شهر»، «مردی در تنور آتش»، «مگسی که از خلیفه نمی‌ترسید»، «به دنبال خانه دوست»، «جدال در محله» و «آخرین سفارش»، اشاره کرد.
کتاب «۱۰ قصه از امام صادق (ع)» توسط مجید ملامحمدی برای مخاطبان کودک و نوجوان روایت شده است که مضمون آن هم همانطور که از عنوان آن مشخص است به ۱۰ حادثه از زندگی آن حضرت اشاره دارد، همچنین این کتاب با تصویرهای رنگی آراسته شده است که کار تصویرگری آن توسط «سید حسام‌الدین طباطبایی» صورت گرفته است.
این کتاب با داستان «همسایه مردم آزار»، اینگونه آغاز می‌شود: صدایش خیلی بلند بود و قطع نمی‌شد. پیرزن دوید و پنجره‌ها را بست. پنجره اولی. پنجره وسطی. و آن یکی...
اما پیرمرد صورتش را پایین انداخته بود و حرفی نمی‌زد. چشم‌هایش جایی را نمی‌دید. هر دوتایش کور بود. کور مادرزاد. یعنی از وقتی که به دنیا آمده بود، کور بود. به همین خاطر از دنیای آدم‌ها و شکل خانه‌ها و حیوانات چیزی نمی‌دانست. صدا هنوز هم قطع نشده بود. پیرمرد برای اینکه حال و هوایش از آن صدای ناجور دور باشد، شروع کرد به قرآن خواندن، آن هم از حفظ. او بلد بود همه قرآن مجید را از حفظ بخواند، از هر کجایش که می‌پرسیدند می‌خواند. پیرمرد یک دانشمند بود، یک معلم دانا و یک شیعه واقعی.
پیرمرد و همسرش به خاطر آن صدا، ناراحت و کلافه بودند. اگر همین طور پیش می‌رفت، امشب آنها خواب خوش و راحتی نداشتند. پیرزن آهسته با خودش گفت: «خدایا خودت قضاوت کن. ببین یک همسایه چطور باید همسایه دیگرش را آزار بدهد. آخر ما چه گناهی کرده‌ایم که باید این مردم آزار، دین و ایمان ما را به خطر بیندازد.»
انتشارات «قدیانی» کتاب «۱۰ قصه از امام صادق (ع)» به روایت «مجید ملامحمدی» را در ۱۲۷ صفحه، نوبت چاپ دوم  و با قیمت ۳۰۰۰۰ تومان منتشر و روانه بازار نشر کرده است.
 
نظر بدهید