اهمیت دادن به برنامه «شابک» می‌تواند نتایج خوبی به همراه آورد/ برنامه‌ تلویزیونی برای نشر و قلم
یکشنبه 30 مهر 1396

اهمیت دادن به برنامه «شابک» می‌تواند نتایج خوبی به همراه آورد/ برنامه‌ تلویزیونی برای نشر و قلم

یک شاعر در ارتباط با اهمیت برنامه تلویزیونی «شابک» گفت: رسانه‌ها نقش موثر و تعیین کننده‌ای در آشتی جامعه با کتاب دارند که اگر به برنامه‌هایی نظیر «شابک» آنگونه که باید اهمیت داده شود، مطمئنا نتایج خوب آن را در جامعه خواهیم دید.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری فارس، مرتضی امیری اسفندقه در ارتباط با برنامه «شابک» با بیان اینکه هر کتابی تا شابک نداشته باشد نمی‌تواند وارد بازار شود، گفت: این خودش یک اصل است و حالا که تمام کتاب‌ها باید شابک داشته باشند کتاب‌خوان و کتاب‌دان هم باید بدانند که برنامه «شابک» برای نشر و قلم تهیه شده است.
وی ادامه داد: در این برنامه بهتر است که اهالی نشر و قلم دور هم جمع شوند و از آن‌ها بخواهند که هر کدام یک کتابی را که منتشر نشده ارائه بدهند و از این طریق افراد بتوانند با کتاب‌های بیشتری آشنا شوند. این برنامه بسیار خوب و مفید است اما نباید به همین مقدار قانع شویم. لازم است که برنامه‌های بیشتری در این عرصه تهیه کنیم.
این شاعر برجسته با اشاره به لزوم ارتقاء سطح فرهنگ در جامعه عنوان کرد: هرچه برنامه‌هایی با محوریت کتاب مانند برنامه تلویزیونی «شابک» بیشتر باشند مخاطب عام و عموم مردم بیشتر با کتاب برخورد خواهند داشت و همین باعث انس بیشتر جامعه با کتاب و مطالعه و در نهایت ارتقاء سطح فرهنگی جامعه می‌شود.
امیری اسفندقه در پایان خاطرنشان کرد: صداوسیما و رسانه‌ها نقش موثر و تعیین کننده‌ای در آشتی جامعه با کتاب دارند که اگر به برنامه‌هایی نظیر «شابک» آنگونه که باید اهمیت داده شود می‌توانند این مسیر را سهل العبورتر کرده و مطمئنا نتایج خوب آن را در جامعه خواهیم دید.
بر اساس این گزارش برنامه تلویزیونی «شابک» که بیش از یک سال است از شبکه سوم سیما پخش می‌شود از برنامه‌های تاثیرگذار در حوزه کتاب بوده که به معرفی نویسندگان و آثار آنها پرداخته و توانسته مسیری برای آشنایی مخاطبان با برنامه‌های تلویزیونی باز کند.
 
نظر بدهید