سبحانی‌نسب: وزارت ارشاد از مسیر خود دور می‌شود/ مسئولین ارشاد با تدبیر قطار از ریل خارج شده را به ریل بازگردانند
دوشنبه 01 آبان 1396

در واکنش به ترکیب شورای برنامه‌ریزی نمایشگاه کتاب

سبحانی‌نسب: وزارت ارشاد از مسیر خود دور می‌شود/ مسئولین ارشاد با تدبیر قطار از ریل خارج شده را به ریل بازگردانند

مدیر نشر جمال در واکنش به ترکیب شورای برنامه‌ریزی نمایشگاه کتاب گفت: امیدواریم مسئولین وزارت ارشاد تدبیری کنند که این قطار از ریل خارج شده دوباره به ریل بازگردد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، حجت‌الاسلام علیرضا سبحانی‌نسب مدیر نشر جمال و از اعضای مجمع ناشران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، در واکنش به ترکیب شورای برنامه‌ریزی نمایشگاه کتاب تهران که چندی پیش اعلام شد، گفت: اگر قرار است واگذاری به تشکل‌ها صورت گیرد باید این امر حقیقی باشد و این واگذاری که در الفاظ باشد و در پشت صحنه خبری از واگذاری نباشد، بیمار و از ابتدا محکوم به شکست است.
وی افزود: واگذاری‌ها به معنای خصوصی‌سازی نباشد بلکه باید به تشکل‌هایی برسد که منافع و مصالح نظام را رعایت کنند. واگذاری‌ها وقتی به سمت و سوی افراد سیاسی که در پرونده‌شان اعمال و فعالیت‌های ضد نظام و ضد دینی بوده و انسان‌های نشانه‌دار در این زمینه بوده‌اند، سوق پیدا می‌کند نشان می‌دهد که وزارت ارشاد از مسیر خود دور می‌شود.
مدیر نشر جنال در ادامه گفت: ما همه حرفمان این است که واگذاری‌ها باید واقعی‌تر شود و تشکل‌ها همه در این کاری که به اسم واگذاری است سهمی در اجرای وظایف داشته باشند و نه سهمی در تقسیم پول. گاهی وقتی صحبت از همراهی مجمع ناشران انقلاب اسلامی می‌شود شاید تعبیر به این شود که آنها هم سهم خود را می‌خواهند که باید گفت بله ما هم سهم خودمان را از خدمت به انقلاب می‌خواهیم، از نزدیک شدن به اهداف نظام می‌خواهیم.
او اضافه کرد: اگر وزارت ارشاد جمهوری اسلامی می‌خواهد کار کند و طبق قانون اساسی به اهداف نظام برسد، در این مسیر تشکل‌هایی هستند که باید آنها را به کار بگیرد. خب مجمع ناشران انقلاب اسلامی یک مجموعه‌ای است که می‌خواهد خدمت‌گزار باشد و می‌خواهد بیاید در رساندن نظام به اهداف عالی خود خدمت‌گزاری کند. اگر سهم‌خواهی داریم سهم ما در گسترش این فرهنگ است.
سبحانی‌نسب گفت: تمام گلایه‌های ما این است که دوستانی که می‌خواهند مسیر را روی ریل ببرند یکجا سوزبان قطار را از ریل خارج کرده است. آن هم به سمت آدم‌های نشانه‌داری که هم ضدیت با مسیر درست نظام و هم رفتارهای غیردینی بوده است. چرا فرهنگ جمهوری اسلامی را باید به دست این‌ها سپرد. حالا یک وقت کار خدماتی و غیرفرهنگی است که آن را به دست آنها می‌دهیم که همین هم جای گلایه دارد ولی به بزرگی این نیست.
وی افزود: یک رویداد فرهنگی بین‌المللی بزرگ در ایران داریم که این را می‌خواهید به شخصیت‌هایی که تحریم کردند و مقاله نوشتند، بدهید؟ برخی از این دوستان پرونده‌های روشنی دارند.
این ناشر حوزه کودک و نوجوان گفت: حرف ما این است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اهداف عالی که قانون اساسی و مقام معظم رهبری تعیین می‌کند را باید پیگیری کند، اگر دیدند جایی و تشکلی می‌خواهد این قطار را از ریل خارج کند باید جلویش را بگیرند نه اینکه خودشان بیایند در این مسیر کمک کنند. با انتخاب عناصری که وجیه نیستند و به عنوان خدمت‌گزار فرهنگی جمهوری اسلامی شناخته نمی‌شوند.
او تصریح کرد: ما حرف‌مان این است که نمایشگاه کتاب تهران ویترین جمهوری اسلامی است و بهتر است چهار فرد آبرودار فرهنگی آن را علم‌داری کنند. نه کسانی که مسئله و تعارض علیه نظام داشتند و برای ضدیت با نظام پول دادند و ... و این تمام حرف ما است.
سبحانی‌نسب در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مسائل مالی گفت: ما به عنوان مجمع ناشران انقلاب اسلامی اگر سهمی می‌خواهیم، سهمی در خدمت می‌خواهیم، دنبال این نیستیم که در نمایشگاه چندم فلان تشکل 500 میلیون تومان برده ما هم 300 میلیون می‌خواهیم و مسئله مالی برای ما از ابتدا مطرح نبوده است.
مدیر نشر جمال در پایان سخنانش گفت: در بزرگترین حرکت فرهنگی در غرب آسیا، جمهوری اسلامی باید آبروداری کند و همه عرض ما این است که اگر آبروداری از سوی وزارت ارشاد با انتخاب غلط دچار خدشه شد دیگر قابل ترمیم نیست و امیدواریم مسئولین وزارت ارشاد که آقای صالحی در دوران معاونت فرهنگی حسن‌نیتشان ثابت شده، تدبیری کنند که این قطار از ریل خارج شده دوباره به ریل بازگردد و تشکل‌ها کار را دست بگیرند و به گونه‌ای آبروداران فرهنگ این حرکن مهم فرهنگی را در دست بگیرند و پیش ببرند.
 
نظر بدهید