ابراهیم حسن‌بیگی دوباره ناشر شد
شنبه 06 آبان 1396

با ثبت نشر «ابراهیم»؛

ابراهیم حسن‌بیگی دوباره ناشر شد

ابراهیم حسن بیگی موسسه انتشارات ابراهیم را به ثبت رساند و فعالیت رسمی آن را آغاز کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری مهر، ابراهیم حسن بیگی نویسنده ایرانی که در چند سال اخیر به فعالیت فرهنگی در جزیره کیش مشغول است، یک موسسه انتشاراتی را در این جزیره به ثبت رساند و فعالیت آن را آغاز کرد.
حسن‌بیگی که پیش از این تجربه فعالیت در زمینه نشر در تهران و نیز کتاب‌فروشی و انتشارات در کشور مالزی را نیز داشته و در سال‌های دهه هفتاد نیز رایزن فرهنگی ایران در ترکمنستان به شمار می‌رفته است، به تازگی موسسه نشر ابراهیم را در جزیره کیش به ثبت رسانده و از هفته گذشته فعالیت آن را نیز آغاز کرده است.
وی به همین مناسبت با انتشار یادداشت کوتاهی هدف خود از این فعالیت تازه را تشریح کرده است. در متن یادداشت حسن‌بیگی می‌خوانیم؛
با استعانت از درگاه ایزد یکتا؛ گام در وادی نشر کتاب نهاده‌ایم و با تمام فراز و نشیب‌های حاصل از فعالیت و سرمایه گذاری مادی و معنوی در مسیر توسعه فرهنگ و ادبیات و هنر، تنها به شوق خدمت به سرزمین اندیشه‌های سبز؛ ایستاده‌ایم. ایستاده‌ایم تا نقشی در زاد هنگام آن یار مهربان و دانا و خوش بیان داشته باشیم. ایستاده‌ایم تا باغ کتاب دربی گزندی از سرما و برگ ریزان جوانه دهد، و درختان کهنسال آن  ریشه محکم کنند و بذر و میوه‌ی خود را ابر دشتِ دامانِ خرد و اندیشه ارزانی کنند.
کتاب؛ این معجزه آسمانی که از منشاء عنایت الهی به حرمت و قسم قلم به انسان امانت داده شد تا چراغ روشن عبور از سیاهی جهل و گمراهی گردد، والاترین هدیه به نسل در نسل فرزندان آدم است تا فرهنگ و اندیشه و علم وتاریخ خویش را در معرض مبادله و بسط و توسعه نهاده و در هر برهه از زمان تشنگان طریق علم و اندیشه را از دریای زلال معرفت سیراب کند.
نشر ابراهیم؛ با افتخار از تمامی اندیشمندان و اهالی کاغذ و قلم و شوق نوشتن دعوت می‌کند. تا در بستری که فراهم نموده‌ایم دانه‌های خرد و اندیشه‌ی خود را بارور کنند.
باشد که باغ کتاب، با همت و همراهی شما عزیزان،  سقفی برای نجات از برگ ریزان پائیزی و یخبندان زمستانی بر خود بنا کند.
 
نظر بدهید