روایت زندگی 10 دانش‌آموز شهید در 10 جلد دوم «لاله‌های نوجوان»
سه شنبه 09 آبان 1396

مزمان با روز نوجوان در قالب مجموعه‌ای 100 جلدی از سری «کتاب‌های پروانه»

روایت زندگی 10 دانش‌آموز شهید در 10 جلد دوم «لاله‌های نوجوان»

به‌نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) همزمان با روز نوجوان و بسیج دانش‌آموزی 10 جلد دوم مجموعه 100 جلدی «لاله‌های نوجوان» را در قالب مجموعه «کتاب‌های پروانه» برای کودکان و نوجوانان منتشر و روانه بازار کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از روابط عمومی انتشارات آستان قدس رضوی، مجموعه 100 جلدی «لاله‌های نوجوان» اثری به قلم «محمد حسین صلواتیان» است که در هر جلد از آن زندگی یکی از شهیدان هشت سال دفاع مقدس که در سنین نوجوانی و در دوران دانش‌آموزی به شهادت رسیده‌‌اند، روایت می‌شود.
«من فانسقه محمدحسین هستم» نام یکی از جلدهای این مجموعه است که به زندگی شهید حسین فهمیده اختصاص دارد؛ از دیگر عناوین کتاب می‌توان به «من شگرد بهنام هستم»، «من سوت خمپاره‌ای امیرعباس هستم»، «من پیشانی بلند محمودرضا هستم»، «من اوکازای محمد هستم»، «من قناصه محمدحسین هستم»، «من قندان قند مهرداد هستم»، «من کارنامه محمود هستم» و «من موهای طلایی حسن هستم» اشاره کرد؛ همچنین «من سنگ خشم سهام هستم» دیگر جلد این مجموعه است که زندگی یک دانش‌آموز دختر با نام «سهام خیام» را روایت می‌کند.
به‌نشر هر یک از این کتاب‌ها را در قالب 12 صفحه مصور رنگی در قطع خشتی با شمارگان 1000 نسخه منتشر کرده و هر جلد را با قیمت 40 هزار ریال در دسترس عموم مخاطبان و علاقه‌مندان قرار داده است.
10 جلد اول مجموعه «لاله‌های نوجوان» با نام‌های «من لبخند شهادت مصطفی هستم»، «من کوله‌پشتی نورالله هستم»، «من لبیک رضا هستم»، «من بازوبند سعید هستم»، «من کلاه کاسکت مجید هستم»، «من برگه عبور مرحمت هستم»، «من نامه مهدی هستم»، «من مشق شب محمود هستم»، «من خواب شیرین علی‌رضا هستم» و «من روز تولد امیر هستم» سال گذشته همزمان با ایام هفته دفاع مقدس روانه بازار شد.
یادآوری می‌شود هشتم آبان 1359، محمدحسین فهمیده، نوجوان بسیجی به درجه رفیع شهادت نائل آمد و به ‌همین مناسبت، این روز در تقویم رسمی کشور به نام «روز نوجوان» و «روز بسیج دانش‌آموزی ثبت شده است.
علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب‌ها و نیز مشاهده و تهیه سایر محصولات انتشارات آستان قدس رضوي می‌توانند به نشانی اینترنتی www.Behnashr.com یا فروشگاه‌های سطح شهر مشهد و نمايندگي‌های سراسر کشور مراجعه کنند؛ همچنین سامانه پیامکی به شماره 30003209 یا کانال اطلاع‌رسانی به‌نشر از طریق تلگرام به آدرس @behnashr نیز از دیگر راه‌های برقراری ارتباط با این انتشارات است.
نظر بدهید