سفر به دور دنیا در 7 روز/ نخستین کتاب نما افتتاح می‌شود
شنبه 20 آبان 1396

برنامه‌های هفته کتاب در باغ کتاب

سفر به دور دنیا در 7 روز/ نخستین کتاب نما افتتاح می‌شود

مدیر باغ کتاب از اهم برنامه‌های باغ کتاب به مناسبت بیست و پنجمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری فارس، سیدمجید حسینی، مدیر باغ کتاب تهران، اظهار کرد: با توجه به اینکه باغ کتاب تهران به عنوان بزرگترین کتابفروشی جهان است، تلاش داریم کتاب فروشی به یک مسئله مهم در جامعه تبدیل شود.
وی برنامه «تجربه یک روز به عنوان کتابفروش» را یکی از ویژه برنامه‌های هفته کتاب عنوان کرد و افزود: در این برنامه افراد مورد علاقه مردم در حوزه کتابفروشی، افراد و اشخاص مشهور، نویسندگان معروف، بازیگران سینما و تلویزیون و کارگردانان یک روز در باغ کتاب تهران علاوه بر فروش کتاب و امضا، برای دوستداران خود توضیحاتی درباره کتاب های مورد نظر ارائه می دهند.
مدیر باغ کتاب با معرفی پویش «دور دنیا در هفت روز»، تصریح کرد: در این پویش از هر منطقه جغرافیایی دنیا یک کتاب معروف انتخاب و از طریق فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی معرفی می‌شود و در پایان نشست نقد و بررسی این کتاب ها با حضور مترجمان و علاقه مندان در مجموعه باغ کتاب تهران برگزار می‌شود.
تجلیل از ناشران و نویسندگان برتر با حضور شهردار تهران
حسینی تجلیل از کتابفروشان ماندگار کشور که سال ها در این حوزه فعالیت کردند و برگزاری نشستی با حضور ناشران، نویسندگان، مترجمان، فعالان صنعت چاپ و مطبوعات، کتابفروشان، با دعوت از شهردار تهران را از دیگر برنامه های این مجموعه در هفته کتاب عنوان کرد.
وی با اشاره به رونمایی از انیمیشن «دایناسورها کتاب نمی‌خوانند»، افزود: این انیمیشن 50 قسمتی به همت علی درخشی در قالب طنز با هدف تبلیغ و مذمت کتاب نخواندن ویژه کودکان و نوجوانان ساخته شده است.
رونمایی از مجموعه 100 رمان
به گفته حسینی مجموعه «100 رمان» در هفته کتاب در مجموعه باغ کتاب تهران رونمایی می شود. در این مجموعه رمان های برتر توسط هنرمندان مشهور همچون لیلی رشیدی و صابر ابر در قالب فیلم های 20 دقیقه ای معرفی می شود که این مجموعه پس از رونمایی در شبکه های اجتماعی منتشر می شود.
وی اکران، نقد و بررسی هفت فیلم سینمایی اقتباسی ایران و جهان را از دیگر برنامه های این هفته دانست و عنوان کرد: در این هفته از مجموعه 17 جلدی با موضوع علم برای کودکان رونمایی می شود و از آکادمی آنلاین(آموزشکده آن لاین) باغ کتاب، سایت ویژه اینترنتی در بخش آموزشکده کودک، رادیو آموزشکده، شبکه آموزشکده و مجله آموزشکده رونمایی می شود.
افتتاح نخستین کتاب نما
مدیر باغ کتاب از افتتاح نخستین «کتاب نما»، کتاب نمایشگاه ایران با موضوع داستان آفرینش در باغ کتاب تهران خبر داد و گفت: در این نمایشگاه صفحات یک کتاب در قالب کتاب نمای قرآن و علم در ابعاد بزرگ با موضوع داستان آفرینش، تشریحات قرآن در زمینه مسائل خلقت انسان به نمایش گذاشته می شود که در این بخش هر صفحه کتاب در حدود 4متر، بازسازی شده تا تمام بخش های کتاب برای خانواده ها قابل رویت باشد و علاقه مندان می توانند این کتاب را خریداری کنند.
حسینی با اشاره به اینکه در روز کتاب و کتابخوانی- چهارشنبه(24آبان ماه)، 2هزار و 200 دانش آموز از مجموعه باغ کتاب تهران بازدید می کنند، اظهار کرد: مجموعه باغ کتاب در راستای ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین کودکان و نوجوانان در تلاش است با برگزاری برنامه هایی تعامل بیشتری با مدارس ایجاد کند تا آموزش و پرورش و دانش آموزان از امکانات علمی، فرهنگی، کتاب، کتابخوانی و تفریحات مفید بهره مند شوند.
 
نظر بدهید