«راز فرشتگان» به نمازگزاران جمعه معرفی شد
شنبه 20 آبان 1396

«راز فرشتگان» به نمازگزاران جمعه معرفی شد

کتاب «راز فرشتگان» نوشتۀ حميدرضا مظاهری‌سيف، به‌منظور آگاهی‌بخشی از جنبش‌های معنوی نوظهور و عرفان‌های کاذب در نماز جمعه‌های کشور معرفی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، "فرشتگان برای پی بردن به اسرار، بی‌تاب و مشتاق بودند و هرچه می‌گذشت طاقتشان کمتر می‌شد... در زمان نوح گمان می‌کردند این مرد کلید اسرار را به دست فرشتگان می‌دهد؛ ... عمر طولانی نوح هم امید آن‌ها را بیشتر می‌کرد و می‌پنداشتند این مرد از دنیا نمی‌رود، تا اینکه راز آدم را برای فرشتگان آشکار سازد. به همین خاطر همیشه فرشتگان زیادی همراه نوح بودند و از او مراقبت می‌کردند؛ به ویژه فرشتۀ نگهبانِ آدم که از یک سو تمام حواسش به نوح بود و از سوی دیگر شیطان را زیر نظر داشت و مراقب تمام برنامه‌ها و حرکت‌های او و لشکریانش بود.
شیطان، نقشۀ گمراهی فرزندان آدم را این‌طور طراحی کرد و به همۀ شیاطین دستور داد که آن را عملی کنند: «باورها را با باورهای دروغین متزلزل کنید؛ در برابر آیین‌های الهی، آیین‌سازی کنید؛ اندیشۀ فرزندان آدم را با افکار پوچ و جَدَل‌آمیز به تباهی بکشید؛... شما نمی‌توانید فرزندان آدم را از باور جدا کنید اما می‌توانید باورهایشان را با دروغ‌هایی جایگزین کنید که حقیقتی ندارد. شما نمی‌توانید آیین‌های مذهبی را در بین فرزندان آدم از بین ببرید اما می توانید آیین‌های احمقانه و خرافی را در میانشان ترویج کنید... فقط کافی است تا مصداق‌ها را جابجا کنید؛... باید فرزندان آدم را از همان راهی که به نجات و هدایت می‌رساند، گمراه کنید.»"
این بخشی از رُمان «راز فرشتگان» نوشتۀ حميدرضا مظاهری‌سيف است که در قالب داستانی جذاب، بِکر و همه‌فهم، و به‌طور غیرمستقیم به نقد معنویت‌های نوظهور و ارائۀ معنویت اسلامی پرداخته؛ بدون اینکه به اسم جریان‌ها اشاره‌ای کند. «راز فرشتگان» داستان زندگی یک فرشته است که شاهد آفرینش انسان، و عصیان و سرکشی شیطان بوده و به‌عنوان فرشتۀ راهنما با آدم به زمین می‌آید و برای حمایت از فرزندان آدم، با شیطان درگیر می‌شود. این داستانِ روان و پرکشش، در یک فضای موازی میان آسمانی‌ها و زمینیان پیش می‌رود و اتفاقات هر دو را از خلقت آدم تا عصر حاضر پوشش می‌دهد و نقش فرشتگان و شیاطین در زندگی انسانی را ردیابی می‌کند.
نگارش رمانی به این سبک، کار جدیدی است که شاید تاکنون با چنین زاویه‌ای به مضامین معنوی پرداخته نشده باشد. کتاب «راز فرشتگان» علاوه بر اینکه لذت مطالعۀ یک داستان جذاب را برای شما فراهم می‌کند، در دفع شبهات شما دربارۀ عرفان‌های کاذب و ترسیم نگاهی صحیح نسبت به عالَم معنا و معنویت حقیقی بسیار مؤثر است.
این کتاب از انتشارات صهبای یقین، در طرح ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در نماز جمعه‌های کشور که به‌همت مجمع ناشران انقلاب اسلامی و با همکاری شورای سیاست‌گذاری ائمۀ جمعۀ سراسر کشور در حال اجرا است، معرفی شد.
نظر بدهید