«گفت‌وگوها و مناظرات علوی»؛ استخراج شیوه‌های کاربردی علی(ع) در مناظرات
دوشنبه 10 آبان 1395

با مقدمه ای از حضرت آیت الله تسخیری توسط «به نشر» منتشر شد؛

«گفت‌وگوها و مناظرات علوی»؛ استخراج شیوه‌های کاربردی علی(ع) در مناظرات

انتشارات آستان قدس رضوی برای نخستین بار کتاب « گفت وگوها و مناظرات علوی» را در راستای روش شناختی و تحلیل نمونه ها به منظور کشف و استخراج شیوه های کاربردی حضرت علی(ع) در مناظرات، تولید و منتشر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، اسلام در میان مکاتب الهی، ارزش و جایگاه ویژه ای برای گفتگو و مناظرات قائل شده و نه تنها به ترویج و همگان سازی آن تا حد امکان ترغیب نموده بلکه روش ها و شیوه های کاربردی آن را نیز از طریق معصومین(علیهم السلام) به ما آموخته است.

انتشارات آستان قدس رضوی نیز با توجه به موقعیت ویژه بین المللی جمهوری اسلامی ایران و نیز تشابه شرایط کنونی با زمان استقرار حکومت علوی کتاب «گفت وگوها و مناظرات علوی» را به منظور کشف، استخراج و تحلیل شیوه های کاربردی ایشان مورد تحلیل برای نخستین بار تولید و چاپ کرد.

این کتاب توسط دکتر محمود واعظی، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و  با مقدمه ای از حضرت آیت الله تسخیری در4 بخش دین و گفتگوهای مکتبی، گفتگو و مناظره ، فضاشناسی اندیشه ها و جریان های دینی- فرهنگی درعصر امام علی(ع) تدوین شده است و در قطع وزیری با قیمت 300.000 ریال در دسترس مخاطبان قرار دارد.

مسائلی مانند گفت و گو در اسلام، انواع مناظرات، جایگاه گفتگو از نگاه امام علی(ع)، اخلاقیات امام علی(ع) درگفت و گوها و مناظرات، فنون و شگردهای امام علی(ع) در گفت وگوها و مناظرات، ویژگی های پاسخ های علوی در گفت و گوها و مناظرات، جلوه های سیره نبوی در گفت و گوهای علوی و... بخشی از مباحث اصلی مطرح شده در این اثر محسوب می شوند و می تواند منبعی مطالعاتی ارزشمندی برای استفاده محققان و پژوهشگران فرهنگ اسلامی باشد.

این کتاب در چهار بخش دین و گفتگوهای مکتبی ، گفتگو و مناظره، فضاشناسی اندیشه ها و جریان های دینی-فرهنگی در عصرامام علی(ع)  و روش شناسی گفتگو و مناظرات علوی و با مقدمه حضرت آیت ا... تسخیری منتشر شده است.

شایان ذکر است برای تالیف این اثر از 226 منبع فارسی،عربی و انگلیسی استفاده شده است.

گفتنی است علاقه مندان به تهیه کتاب « گفت و گوها و مناظرات علوی» و همچنین مشاهده و تهیه سایر محصولات انتشارات آستان قدس رضوي می توانند به نشانی اینترنتیwww.behnashr.com  و یا فروشگاه های سطح شهر مشهد و نمايندگي های سراسر کشور مراجعه کرده و یا از طریق شماره تلگرام 0907652008و  سامانه پیامکی به شماره 30003209 با این انتشارات تماس برقرار کنند.

نظر بدهید