سیدعلی شجاعی از «هزار و چند شب لیالی» نوشت/ تجربه‌های فرمی تازه
شنبه 27 آبان 1396

سیدعلی شجاعی از «هزار و چند شب لیالی» نوشت/ تجربه‌های فرمی تازه

سیدعلی شجاعی مجموعه داستانی تازه با عنوان «هزار و چند شب لیالی» را آماده انتشار کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری مهر، سید علی شجاعی مجموعه داستانی تازه از خود با عنوان «هزار و چند شب لیالی» را آماده انتشار کرده که به زودی از سوی انتشارات کتاب نیستان منتشر خواهد شد.
این مجموعه شامل ۱۴ داستان کوتاه است که به تازگی توسط شجاعی تالیف شده است.
شجاعی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره این اثر گفت: این داستان‌ها مانند داستان‌های کوتاه دیگرم همچنان مضامینی اجتماعی دارند. حتی در آثاری که به موضوع آیینی نوشته شده نیز نگاه غالب اجتماعی است. ولی از منظر فرم تلاش کردم که تجربه‌های جدیدتری نسبت به مجموعه داستان‌های قبلی رقم بزنم و این اتفاقات نو، عموما متاثر از مضامینی است که برای آثار انتخاب شده است.
وی ادامه داد: در این مجموعه سعی شده نگاه به وقایع پیرامونی و اتمسفر زیستی نویسنده و مخاطب، عمیق تر از لایه‌های ظاهری و بیرونی باشد و گاه داستان‌ها که تمام می‌شوند باید در ذهن و زندگی مخاطب شروع به حیات کنند. به عبارت دیگر بازگویی آفات رفتاری و فکری اجتماع، با تصویرسازی آنچه هست و بزرگنمایی ریشه ها و دلایل در این اثر مورد توجه قرار گرفته است.
شجاعی تصریح کرد: شاید بتوان گفت هزار و چند شب لیالی چند داستان است برای فکر کردن؛ برای دوباره دیدن چیزهایی که تاکنون دیده‌ایم و به عمق آن فکر نکرده‌ایم.
این نویسنده در ادامه افزود: روزمرگی‌هایی که در داستان‌های این مجموعه می‌بینیم همانی هستند که در بیرون وجود دارد، اما این بار قرار است مخاطب و نویسنده در یک سو بنشینند و با هم برابر واقعه قرار بگیرند. آنها قرار است در کشفی مشترک با هم همراه شوند که این اتفاق از جزییاتی کوچک آغاز می‌شود و به اعماقی ندیده می‌رسد به همین خاطر بر این باورم که این مجموعه داستان می تواند برای همه ما یک تلنگر داشته باشد.
 
نظر بدهید