سفری به گذشته با تازه‌ترین اثر مصطفی جمشیدی
دوشنبه 29 آبان 1396

سفری به گذشته با تازه‌ترین اثر مصطفی جمشیدی

رمان «سفرنامه جن» نوشته مصطفی جمشیدی تحویل ناشر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، مصطفی جمشیدی از نویسندگان کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، درباره تازه‌ترین اثر خود اظهار داشت: رمان «سفرنامه جن» تلاشی در بازیابی گذشته است و نگاهی به افرادی دارد که در دوره قاجار سفری به لایه‌های مرکزی و عشایری ایران داشته‌اند.
وی زندگی شخصی به اسم ریشارد را در این رمان مطرح دانست و ابراز داشت: این مهندس در نیمه ماموریتش گم شده و احداث پل نیمه ساخته با رکود مواجه می‌شود.
جمشیدی با بیان اینکه آمد و شد هیات های تجاری در تهران قاجاری و فساد حاکمه در خرید لقب و تبانی درباریان و تاثیر آن در مدیریت جامعه آن زمان از نگره های رمان است، تصریح کرد: در فصولی از رمان به گذشته‌های دوری نیز سفر می‌کنیم، این سفر با تغییر هویت‌ها و بحران‌ها روبروست، همچنین عشق ناخواسته و البته ناکام قهرمان اصلی به تشویش او می‌افزاید.
به گفته این نویسنده، فساد و هرج و مرج و همچنین عسرت مستولی شده در تاریخ پادشاهی گذشته در دل کار نهفته است. تلاشم در رمان حاضر متوجه حفظ خط الرسم عمومی و کلی است و سعی داشتم روحیه کلی آن را حفظ کنم و تا آن جا که مقدور بوده از تکراری بودن فرم های پیشنهادی ادبیات معاصر فاصله بگیرم،
اگر چه سلوک این تبعه اتریشی در رمان در مقوله پذیرش مذهب و کلا نفس زندگی در حیطه باورمندی در کار مستتر است، اما به ابعاد دیگری نیز پرداخته شده و این عمل شخصیت اصلی، نگاه او را دچار پریشانی‌هایی در ایران می‌کند و البته این چالش تازه‌گی هایی نیز دارد.
جمشیدی در پایان از انتشار رمان «سفرنامه جن» از سوی به نشر خبرداد.
 
نظر بدهید