توزیع چاپ بیست و دوم «دخیل عشق» در کتابفروشی‌ها
دوشنبه 29 آبان 1396

توزیع چاپ بیست و دوم «دخیل عشق» در کتابفروشی‌ها

رمان «دخیل عشق»، نوشته مریم بصیری از سوی انتشارات جمکران به چاپ بیست و دوم رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری تسنیم، خیلی از ما تا به حال برای رسیدن به آرزوهای بزرگمان به عشق ضامن آهو دخیل بسته‌ایم؛ اما حتماً دیده‌ایم یا شنیده‌ایم که آن‌هایی که با اعتقادِ واقعی و دلِ شکسته، دخیل بسته‌اند، نتیجۀ خوبی گرفته‌اند. مثل نذر قهرمانِ کتاب «دخیل عشق» در کنار ضریح امام مهربان که نشان داد اگر واقعاً به او ایمان داشته باشیم و پای عهد و خواسته‌ات بایستیم، به آرزوی دلمان می‌رسیم.
رمان «دخیل عشق» داستان واقعیِ نذرِ بزرگِ دختری است، که جوانیِ خود را با سخت‌ترین اتفاق زندگی‌اش، یعنی جنگ تجربه کرد، اما هیچ وقت در برابر کوه مشکلات سر خَم نکرد، مگر در پیشگاه خدا و حرم امام هشتم(ع)؛ و به دور از شعارزدگی‌هایی که امروز گریبان‌گیر ما شده، به میدان آمد و مرز بین حرف و عمل را پاک کرد، و پایبندی به عقیده را ثابت کرد. حالا هم که جنگ تمام شده، برای رسیدن به هدفش می‌جنگد و صبورانه و دردمند تمام زندگی‌اش را وقف خدمت به قهرمانانِ واقعی سرزمینش کرده است.
داستانی که مریم بصیری با هنرمندی و ذکاوت در کتاب «دخیل عشق» به تصویر کشیده، حکایتی پرکشش از زندگی پرفراز و نشیب دختری است که بعد از سال‌ها جهاد در جبهه‌ها، امروز در آسایشگاه جانبازان جنگی پرستاری می‌کند، اما حالا تصمیم گرفته تا نذرش را ادا کند و با رزمنده‌ای که پاها و دست‌های خود را از دست داده ازدواج کند، اما اتفاقاتی رقم می‌خورد که مخاطب را حسابی غافلگیر می‌کند و باعث می‌شود بی‌اختیار تا انتهای داستان با او همراه ‌شود. «دخیل عشق» پیام‌های نهفتۀ زیادی در خود دارد که حاکی از معضلات اجتماعی و حقایقِ انکارناپذیرِ جامعۀ امروز ماست که از آن غافلیم؛ از آسیب‌های روحی و جسمی جوانان ایرانی بعد از جنگ، و مجرد ماندن خیلی از دختران جوان، و عدم وفاداریِ همسران، و مشکلات ناگفتۀ دیگری گرفته، تا آنچه که در این سال‌ها از دست داده‌ایم و حالا جزو گمشده‌های نسل امروز ما شده، مثل صبر و قناعت و وفاداری و ایمان واقعی.
در واقع «دخیل عشق» یک روایت عاشقانه و زیبا از سبک زندگی دینی است که اتفاقات تلخ و شیرین داستان، طوری با رنگ و بوی زندگی در هم آمیخته که مخاطب، گاهی تصور می‌کند با داستانی رمانتیک طرف است و فراموش می‌کند که داستان سختی‌های زندگی یک زن رنج‌کشیدۀ مجاهد را مرور می‌کند.
«دخیل عشق»، از انتشارات کتاب جمکران، می‌تواند یک هدیۀ خوب برای دختران ایرانی و حتی زوج‌های جوان و خانواده‌هایی باشد که در روزمرگی‌های زندگی مدرن، خوشبختی خود را گم کرده‌اند و به دنبال راهکارهایی کاربردی و عملی برای بهتر زندگی کردن هستند. این کتاب که با استقبال بالای مخاطبان، 22 نوبت چاپ را تجربه کرده، در حال حاضر محور پنجمین دوره مسابقه سراسری کتاب‌و زندگی قرار گرفته است. در این دوره از مسابقه، جهت گرامی‌داشت یاد و نام شهید محسن حججی که از فعالان حوزۀ کتاب و کتاب‌خوانی بود، به پنج نفر از شرکت‌کنندگان دهه‌هفتادی، جایزۀ ویژۀ دهه‌هفتادی‌ها اهدا می‌شود.
نظر بدهید