کتاب «عربستان سعودی، یک پادشاهی در معرض خطر» رونمایی می­‌شود
سه شنبه 30 آبان 1396

کتاب «عربستان سعودی، یک پادشاهی در معرض خطر» رونمایی می­‌شود

کتاب «عربستان سعودی، یک پادشاهی در معرض خطر» که به تازگی توسط انتشارات علمی و فرهنگی منتشر شده رونمایی خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری فارس، به تازگی کتاب «عربستان سعودی، یک پادشاهی در معرض خطر» توسط انتشارات علمی و فرهنگی منتشر شده است.
این کتاب را پل آرتز و کارولین رولانتز به رشتۀ تحریر درآورده اند و محمد رضا دهشیری با همکاری خانم ها سعیده اجتهادی و زهرا رحیمی آن را به فارسی ترجمه کرده اند.
نویسندگان کتاب بر امکان گسست میان مفتی­های وهابی و خاندان سلطنتی تاکید کرده و بر این باورند که نفت به عنوان منبع انرژی، راهی نامعلوم را فراروی زمامداران سعودی قرار داده است؛ به گونه­ای که بلندپروازی­های فزاینده نسل جدید حاکمان در عربستان سعودی می­تواند این جامعه را به حالت انفجار درآورد.
شایان ذکر است که در آیین رونمایی « عربستان سعودی؛یک پادشاهی در معرض خطر» پل آرتز، یکی از نویسندگان کتاب به همراه محمدرضا دهشیری حضور خواهند داشت. آرتز استاد بازنشستۀ دانشگاه آمستردام و متخصص در امور خاورمیانه است.
گفتنی است این مراسم در روز شنبه 4 آذرماه از ساعت 16 تا 30/17 در سالن اجتماعات انتشارات علمی و فرهنگی به نشانی تهران، خیابان آفریقا، چهارراه جهان کودک، کوچه کمان، پلاک 25 برگزار می­‌شود و ورود برای همۀ علاقه مندان آزاد است.
 
نظر بدهید