کتاب ۲۵ درصد گران‌ شد
چهارشنبه 01 آذر 1396

کتاب ۲۵ درصد گران‌ شد

مقایسه آمار نشر در مهر ماه سال گذشته نشان می‌دهد که قیمت کتاب نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۲۵ درصد گران‌تر شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری تسنیم، براساس گزارش‌های آماری نشر در مهرماه سال جاری ۷ هزار و ۷۳۱ عنوان کتاب منتشر شده است که در مقایسه با ۵ هزار و ۶۲۲ عنوان در دوره زمانی مشابه در سال گذشته شاهد افزایش رشد ۳۸ درصدی بوده‌ایم. از مجموع کتاب‌های منتشر شده ۶ هزار و ۸۰ عنوان تألیف و  هزار و ۶۵۱ عنوان ترجمه بوده است. ۴ هزار و ۶۷۸ عنوان چاپ اول و سه هزار و ۵۳ عنوان چاپ مجدد بوده است.
از این میان ۵ هزار و ۶۷۸ عنوان در حوزه کتاب‌های عمومی، هزار و ۲۵ عنوان در حوزه کتاب‌های کودک و نوجوان و هزار و ۲۸ عنوان در حوزه کتاب‌های کمک‌درسی بوده‌اند.
میانگین شمارگان کتاب در مهرماه سال جاری هزار و ۶۴۳ نسخه بوده که در مقایسه با هزار و ۷۰۲ نسخه شمارگان عناوین منتشر شده در مهرماه سال گذشته شاهد کاهش ۳ درصدی میانگین شمارگان کتاب‌ها بوده‌ایم.در مجموع شمارگان کتاب‌های منتشر شده در مهر ماه سال جاری برابر است با ۱۲۶۱۹۶۰۹.

میانگین قیمت هر کتاب در مهرماه سال جاری ۱۹ هزار و ۵۷۸ تومان بوده که در مقایسه با میانگین قیمت هر کتاب در مهرماه سال گذشته ۱۵ هزار و ۶۵۶ تومان شاهد ۲۵ درصد رشد بوده است.

ناشران تهرانی ۶ هزار و ۲۷۶ عنوان کتاب و ناشران شهرستانی ۱۴۵۵ عنوان کتاب در مهرماه منتشر کرده‌اند. ۸۱ درصد کتاب‌ها در استان تهران منتشر شده و پس از آن قم با ۸ درصد و خراسان رضوی با ۳ درصد قرار دارد.
 
نظر بدهید