تغییر وزیر ارشاد کارکرد فرهنگی ندارد
دوشنبه 10 آبان 1395

تغییر وزیر ارشاد کارکرد فرهنگی ندارد

علی‌محمد مودب با اشاره به اینکه تغییر وزیر ارشاد در موقعیت فعلی کارکرد فرهنگی ندارد گفت: تحقق آرمان‌های فرهنگی انقلاب اسلامی نه تنها یک بخش که باید همه وظیفه وزارت ارشاد تلقی شود.

علی محمد مودب شاعر و مدیر موسسه فرهنگی شهرستان ادب در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تغییرات صورت گرفته در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان داشت: این تغییرات در آستانه انتخابات و تغییر دولت، چندان منتج به اتفاقات ملموسی نخواهد شد. چه این دولت در انتخابات آینده رای بیاورد و چه رای نیاورد، وزیر ارشاد به احتمال زیاد تغییر می‌کرد و به همین خاطر به نظرم این دست تغییرات در موقعیت فعلی دلایل دیگری دارد تا اینکه در راستای اصلاح  کار و ماموریت ذاتی این وزارتخانه باشد و به نظرم این تغییر نیز قرار نیست در راستای تسریع امور فرهنگ باشد.

وی افزود: دولت‌ها در ایران همیشه در آستانه انتخابات روی مساله فرهنگ حساس شده و  سعی می‌کنند با تغییراتی اینچنینی با چهره‌های فرهنگی و ستاره‌های هنری ارتباط گرفته و استفاده خود را ببرند. به باور من این اتفاق در حال حاضر، کاری و به واسطه انجام ماموریت‌های کاری نیست و نمی شود انتظار خاصی از آن داشت.

مودب در بخش دیگری از گفتگوی خود تصریح کرد: تفکری غلط در وزارت ارشاد و در میان مدیران آن رایج شده است که فکر می‌کنند ماموریت وزارت ارشاد این است که موضوع انقلاب و اهداف آن را هم در کنار سایر کارهایشان مورد توجه قرار دهد و در کنارش به سایر موضوعات نیز توجه کنند در حالی که تفکر انقلاب اسلامی تفکری پیشرو و نگاه به انقلاب اسلامی و تحقق ماموریت‌های فرهنگی آن تنها بخشی از ماموریت وزارت ارشاد نیست بلکه باید همه ماموریت و برنامه وزارت ارشاد تلاش برای تحقق این امر باشد.

این شاعر و فعال فرهنگی ادامه داد: ماموریت اصلی وزارت ارشاد نشات گرفته از آرمان‌ها و تعاریفی است که در ذیل گفتمان انقلاب اسلامی و امام راحل شکل می‌گیرد و نمی‌شود این مساله را بخشی از گفتمان و ماموریت وزارتخانه دانست بلکه این مساله همه ماموریت آن است و همه اتفاقات در این وزارتخانه باید از این پنجره محقق شود.

مودب در همین زمینه گفت: جمهوری اسلامی ایران نرم افزاری است که برای اجرای آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی نوشته شده و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز مامور اجرای آن است. بر این اساس نگاه وحرکت بر مبنای انقلاب اسلامی، باید در همه ارکان وارد شود نه اینکه در این حوزه به یک نگاه حداقلی خو کرده و ظرفیت‌های فرهنگی در این زمینه را فراموش کنیم. با نگاه حداقلی که امروز شاهد آن هستیم و البته در دوره‌های دیگری نیز می‌شد نشانی از آن گرفت، وزرا و مدیران زمان خود را صرف ماموریت‌های دیگری می‌کنند و تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی را تنها به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های خود تعریف می‌کنند.

 
نظر بدهید