۲۳ داستان در «قصه‌های ننه آغا»/ ماجراهای نوه و مادربزرگ یزدی
چهارشنبه 08 آذر 1396

۲۳ داستان در «قصه‌های ننه آغا»/ ماجراهای نوه و مادربزرگ یزدی

نویسنده رمان پرفروش «رویای نیمه شب» گفت: مجموعه داستان «قصه‌های ننه آغا» دارای ۲۳ داستان است که در آن مادربزرگی یزدی نوه‌اش را راهنمایی می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، مظفر سالاری نویسنده در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، از در دست انتشار بودن مجموعه داستان تازه خود با عنوان «قصه‌های ننه آغا» خبر داد و گفت: همیشه دلم می‌خواست خاطرات کودکی و نوجوانی‌ام را ثبت کنم ولی خب این دوران حدود 40 سال پیش بوده ولی امروز زمانه تغییر کرده و بسیاری از ارزش‌هایی که بوده امروز کمرنگ شده و نوعی گسست میان نسل قبل و نسل جدید ایجاد شده است.
وی افزود: برای پاسداشت ارزش‌هایی که روزگاری در جامعه حاکم بوده و گاهی هنوز حاکم هست این مجموعه داستان را نوشتم. این داستان دو شخصیت اصلی مانند «قصه‌های مجید» دارد که یکی من و دیگری «ننه آغا» است. آغا به معنای بزرگ است که در یزد و برخی نقاط به مادر پدر «ننه آغا» گفته می‌‌شود.
نویسنده کتاب پرفروش «رویای نیمه شب» در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به داستان‌های این کتاب گفت: بیست و سه داستان در این کتاب آمده که آنها را برای ماهنامه «دوست نوجوان» به سردبیری فرهاد حسن‌زاده به مرور نوشته بودم و ابتدا در آن چاپ شده است.
سالاری گفت: در این داستان‌ها «ننه آغا» مانند یک پیر راهنما و مرشد در کنار راوی داستان که نوه‌اش باشد حضور دارد. حرفم این است، زمانی که در خانواده‌های سنتی پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها وقتی در کنار خانواده بودند وجود معنوی آنها چه نعمتی بوده است. «ننه آغا» در این داستان فرد فرهیخته‌ای است که از طب سنتی، داستان‌ها و افسانه‌ها و ... با خبر است و به عبارتی یک فرد دنیا دیده است که در نقاط عطف نوه‌اش را راهنمایی می‌کند.
او یادآور شد: بازخوردهایی که از مجله می‌گرفتیم نشان می‌داد نوجوانان از آنها استفاده می‌کردند و باید یادآور کنم که این قصه‌ها در فضای سنتی شهر یزد نوشته شده و می‌گذرد.
بر اساس این گزارش مجموعه داستان «قصه‌های ننه آغا» اثر مظفر سالاری در دست انتشار بوده و انتشارات کتابستان معرفت آن را روانه بازار کتاب خواهد کرد.
 
نظر بدهید