«اتحاد اسلامی در آثار شهید آیت‌الله مطهری» در نماز جمعه‌های کشور معرفی شد
شنبه 11 آذر 1396

«اتحاد اسلامی در آثار شهید آیت‌الله مطهری» در نماز جمعه‌های کشور معرفی شد

به‌مناسبت آغاز هفتۀ وحدت، کتاب «اتحاد اسلامی در آثار شهید آیت‌الله مطهری»،گلچینی از اندیشه‎های این معلم بزرگ انقلاب در زمینۀ وحدت اسلامی، در نماز جمعه‌های کشور معرفی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، راز و رمز عزت و عظمت مسلمانان در طول تاریخ را می‌توان در یک کلمۀ کلیدی خلاصه کرد: «اتحاد». همان موضوع پراهمیتی که همیشه مورد تأکید قرآن کریم و اهل بیت(علیهم‌السلام) بوده و حضرت امام خمینی(ره) نیز با توجه به همین مسئلۀ مهم در ابتکاری به‌جا، هفتۀ وحدت را نام‌گذاری کردند. برای آشنایی بهتر با زوایای مختلف این موضوع مهم و راه‌حل‌های رسیدن به آن، کتاب «اتحاد اسلامی در آثار شهید آیت‌الله مطهری» پیشنهاد بسیار خوبی است؛ چراکه رهبر معظم انقلاب ‌فرمودند: «کتاب‌هاى شهید مطهرى‌، قابل مردن و قابل تمام شدن نیست. مبادا کسى خیال کند که ما از بعد از انقلاب تا حالا، که مرتب کتاب‌هاى شهید مطهرى را طبع و منتشر مى‌کنیم، تکرارى است. نه، در سخن حق و در کلام حکمت، تکرار نیست. هنوز جامعه و نسل جوان و جامعۀ فرهنگى و علمى ما، به دانستن همان مطالبى که آن بزرگوار از زبان و قلمش فَیَضان کرد و در اختیار امت اسلام گذاشت، محتاجند.»
کتاب «اتحاد اسلامی در آثار شهید آیت‌الله مطهری»، نوشتۀ حمید جاویدموسوی،گلچینی از اندیشه‎های این معلم بزرگ انقلاب در زمینۀ وحدت اسلامی است، که خواندن آن بسیاری از گره‌های فکری شما در رابطه با این مسئلۀ حیاتی جامعۀ مسلمین را باز خواهد کرد. در این کتاب که توسط انتشارات صدرا منتشر شده مسائلی چون موضع‌گیری قرآن و سیرۀ اهل‌بیت(علیهم‌السلام) در قبال اختلافات مذهبی، دلیل تعصبات بیجای فرقه‌ای بعضی مسلمانان، شیطنت‌ها و تفرقه‌اندازی‌های جهان غرب در بین مسلمین، راهکارهای عملی برای جهانی شدن اسلام و بسیاری از موضوعات مهم دیگری که شاید تاکنون به آنها توجه نکرده باشید و با شنیدن آن نظرتان در رابطه با مسئلۀ وحدت اسلامی اصلاح شود، مطرح شده است.
شما هم اگر می خواهید از راز و رمز عزت و پیروزی مسلمانان در آیندۀ نزدیک سردربیاورید، لحظاتی پای درس معلّم بزرگ انقلاب بنشینید و از بیان شیرین او لذت ببرید.
این کتاب در طرح ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در نماز جمعه‌های کشور که به‌همت مجمع ناشران انقلاب اسلامی و با همکاری شورای سیاست‌گذاری ائمۀ جمعۀ سراسر کشور در حال اجرا است، معرفی شد.
 
نظر بدهید