قاسمی ساخت سریال «دختر شینا» را تأیید کرد
دوشنبه 10 آبان 1395

قاسمی ساخت سریال «دختر شینا» را تأیید کرد

محمدحسین قاسمی، تهیه کننده با تایید ساخت سریال «دختر شینا» می‌گوید: برای ساخت این فیلم هماهنگی‌های لازم با معاونت سینمایی حوزه هنری و بهناز ضرابی‌زاده، نویسنده کتاب، انجام شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، خبر ساخت فیلم «دختر شینا» توسط نرگس آبیار دیروز توسط رسانه‌ها منتشر شد که قاسمی ضمن تایید این خبراز مطالعات اولیه برای تولید آن خبر داد.

این سریال در مرحله تکمیل فیلمنامه قرار داشته و قرار است در 13 قسمت به تولید برسد. پیش تولید این سریال نیز از آذرماه آغاز می‌شود.

«دختر شینا» از معدود کتاب‌های خاطرات است که زندگی پرفراز و نشیب یک دختر جوان روستایی را در برابر چشمان ما به نمایش می‌گذارد، دختری که آن‌قدر می‌ایستد و می‌افتد و دوباره برمی‌خیزد تا جنگ را تحقیرکند. «دختر شینا» از 19 فصل تشکیل شده و از روایت کودکی قدم خیر آغاز می‌شود؛ از زمانی که نامش را به خاطر قدم خوشی که داشت «قدم خیر» گذاشتند تا زمانی که حماسه زندگی‌اش را در پشت جبهه‌ها رقم زد. ضرابی‌زاده هم توانسته با تیزبینی و هوشمندی یک نویسنده، همه صحنه‌ها و فضاهای کتاب را اثرگذار و ملموس روایت کند.

مقام معظم رهبری در تقریظی شفاهی براین کتاب فرمودند:«کتاب خوبی است. هم داستان خوبی دارد و هم خوب به جزئیات پرداخته است.»

 
نظر بدهید