مراسم اختتامیه جشنواره کتاب سال دفاع مقدس بهمن‌ماه امسال برگزار می‌شود
شنبه 18 آذر 1396

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس:

مراسم اختتامیه جشنواره کتاب سال دفاع مقدس بهمن‌ماه امسال برگزار می‌شود

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: مراسم اختتامیه جشنواره کتاب سال دفاع مقدس در بهمن‌ماه امسال برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، امیر سرتیپ دوم ستاد حمیدرضا گرامی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس در حاشیه حضور در غرفه خبرگزاری تسنیم خراسان رضوی در نمایشگاه ناشران جهان اسلام اظهار داشت: رویکرد اصلی ما، تولید ادبیات و محصولات ادبی مرتبط با حوزه دفاع مقدس برای جوانان است و حتی نهضت ترجمه را در بخش کودک و نوجوان شروع کرده و آموزش نوقلم‌ها را در سطح استان‌ها در اولویت خود قرار داده‌ایم.
رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خاطرنشان کرد: مراسم اختتامیه جشنواره کتاب سال دفاع مقدس را در بهمن‌ماه امسال برگزار خواهیم کرد؛ این جشنواره یکی از برندهای کشور در حوزه کتاب دفاع مقدس است و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ البته یکی دو سال این جشنواره به تاخیر افتاد و مجدد به جریان افتاد و در بهمن‌ماه امسال با حضور مقامات کشوری و لشگری اختتامیه آن را برگزار می‌کنیم.
گرامی بیان کرد: در حوزه داستان کوتاه برای ترغیب جوانان جشنواره‌های دفاع مقدس را برگزار می‌کنیم که نمونه اخیر آن آذرماه برگزار شد و استان خراسان رضوی نیز از جمله مقام آوران این جشنواره بود و برگزیدگان این استان جزو 20 نفر برتر کشور شدند. ما از نویسندگان و ناشران این حوزه حمایت می‌کنیم زیرا زوایای زیادی از دفاع مقدس مغفول مانده و مورد توقع مردم و آیندگان است و حتی حمایت از پایان نامه‌های دانشجویی در حوزه دفاع مقدس را در دستور کار داریم و در سطح استان‌ها نیز این حمایت‌ها انجام می‌شود.
وی با اشاره به نهضت ترجمه نیز خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری یکی از فرامین و تدابیرشان این است که بتوانیم فرهنگ دفاع مقدس را به کشورهای دیگر انتقال دهیم و تدبیر اتخاذ شده در این حوزه "نهضت ترجمه" است که فرآیندی دقیق و علمی دارد؛ ترجمه باید توسط افرادی صورت بگیرد که فرهنگ مقصد را می‌شناسد و ناشری که کتاب را منتشر کند؛ به همین منظور امسال در نمایشگاه کتاب فرانکفورت حاضر شدیم و قراردادهای خوبی با ناشران آمریکایی و آلمانی و هندی و ایتالیایی منعقد شد و بسیاری از آثار ما به این زبان‌ها توسط ناشران بومی این کشورها ترجمه می‌شود.
رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ادامه داد: نمایشگاه‌های کتاب تایلند و ایتالیا و چین نیز برندهای دیگری هستند که برای ما مهم است و می‌توانیم از این ظرفیت‌ها برای نشر فرهنگ دفاع مقدس استفاده کنیم.
 
نظر بدهید