«مسافر جمعه» در بوته نقد کانون ادبی «بانوی فرهنگ»
دوشنبه 20 آذر 1396

«مسافر جمعه» در بوته نقد کانون ادبی «بانوی فرهنگ»

کانون ادبی «بانوی فرهنگ» در سومین دورهمی کتاب فرهنگسرای انقلاب اسلامی، رمان مسافر جمعه، اثر سمیه عالمی را نقد و بررسی می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری فارس، در این نشست که سه شنبه 21 آذر، برگزار می شود، رمان "مسافر جمعه" نوشته سمیه عالمی با حضور منیژه آرمین، نویسنده، منتقد و داور جایزه جلال مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد. سارا عرفانی کارشناس-مجری این نشست خواهد بود.
"مسافر جمعه" یک عاشقانه سیاسی تاریخی است و داستان پسری را روایت می کند که اهل یکی از روستاهای سبزوار است و پدرش را مدت‌ها پیش ازدست‌داده است و حالا تصمیم گرفته است به خواستگاری دختری برود. حال و هوای این رمان در دوره اصلاحات ارضی و سال‌های 41 و 42 می‌گذرد و اطلاعات تاریخی که نویسنده به مخاطب می‌دهد کاملاً غیرمستقیم و بدون شعارگویی است.
این نشست سه شنبه 21 آذر ساعت 15 در سالن کنفرانس فرهنگسرای انقلاب اسلامی برگزار می شود.کانون ادبی «بانوی فرهنگ» از علاقمندان به نویسندگی و ادبیات دعوت می‌کند در این نشست حضور یابند و در صورت تمایل، عضو این کانون شوند. فرهنگسرای انقلاب اسلامی در بزرگراه شهید نواب صفوی، تقاطع پل کمیل، ابتدای کمیل شرقی واقع شده است.
 
 
نظر بدهید