مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد
چهارشنبه 22 آذر 1396

مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد

این مراسم با حضور وزیر آموزش و پرورش، مدیرعاملان سابق و کنونی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و تعدادی از اهالی فرهنگ و هنر برگزار شد .

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری تسنیم، عصر امروز جلسه تودیع و معارفه مدیرعاملان سابق و کنونی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور کارکنان و مدیران این سازمان در سینما کانون برگزار شد.
در این جلسه با پخش فیلمی از فعالیت‌های علیرضا حاجیان مدیر سابق، از گسترش مراکز، راه‌اندازی مراکز فراگیر، ارتقای سطح کارکنان، خصوصی‌سازی برخی فعالیت‌ها، موفقیت‌های بین‌المللی و دستاوردهای کانون، گوشه‌ای از اتفاقات دوره حاجیان بیان شد.
حاجیان با تکریم مقام ادبیات فاضل نظری و یادآوری امانت کانون که در دستش بوده ابراز امیدواری کرد امانت‌دار خوبی بوده و تاکید کرد آن را به امانت‌دار تازه‌ای می‌دهد. وی مدعی شد این امانت را با ارزش افزوده تحویل می‌دهد. مدیر سابق کانون گزارشی در حوزه انتشارات از برگزیده شدن سه دوره این نهاد، ساخت فیلم و سریال و برپایی اکران فیلم کودک و تولید تئاتر براساس محتوای کتاب‌های درسی و سامان‌دهی صنعت اسباب‌بازی گفت.
مدیر سابق کانون از گسترش کتابخانه‌ها و همکاری با صداوسیما گفت و افزود براساس توصیه‌های رهبری مباحث زبان‌آموزی را در تعداد زبان‌ها گسترش داده است.
وی با اشاره به افزایش حقوق کارمندان بر افزایش سه برابری بودجه کانون خبر داد و تصریح کرد که مربیان پاره‌وقت در این دوره ساماندهی شده‌اند.
حاجیان مدعی شد ما در اوج هستیم و امیدوار است فاضل ناظری نیز در آینده بتواند چنین گزارشی ارایه دهد.
فاضل نظری با تکریم فعالان حوزه فرهنگی کودکان گفت باید در عمل و کار حرف‌های امروز را باید زد. وی ابراز امیدواری کرد درخت تلاش در آینده و در ثمره آن نمود پیدا کند.
وی فرهنگ را مشکک لفظی برخواند که معنای متعددی می‌دهد، معنای مدنظر خود را مجموعه رفتارها و آداب و هنجاری دانست که ما را در شکل کنونی تعریف می‌کند. وی ایثار و همدلی در برابر رویدادها و بذل محبتشان با زلزله‌زدگان را فرهنگ ما تعبیر کرد.
نظری با تاکید بر عدم امکان صرف‌نظر کردن از نقش کانون گفت نمی‌توان به وضعیت کنونی را بسنده کرد و بی‌عشق بودن در حوزه کودک را یک خسران برشمرد.
او خود را کانونی خواند و از این بابت خدا را شکر کرد.
معاون هنری سابق حوزه هنری توسعه با کمک ابزارهای روز و تقویت تصدی جوانان و سازمان‌های مردم‌نهاد در حوزه‌های مرتبط با کانون را برنامه‌های خود برشمرد.
بطحایی، وزیر آموزش و پرورش پس از اعطای حکم فاضل نظری در سخنرانی خود با تسلیت برای دانش‌آموزان و فرهنگیان کشته شده در سانحه رانندگی روز گذشته، تاکید کرد مهمترین رکن یادگیری برای ما مدرسه است که در آن دانش‌های آینده و مهارت‌های لازم برای زندگی فردی را می‌آموزند.
وی شرایط مدرسه را به نوعی توصیف کرد که امکان پاسخگویی به همه موارد وجود ندارد و زمان برای آموزش محدود است و از طرفی محتوا و اهداف مورد توقع در گستره وسیعی پراکنده است و بنابراین یکی از دلایل عدم موفقیت مدارس امروز محدودیت‌های موجود در برنامه‌های رسمی مدارس است.
وزیر انتظارات از مدرسه را تعامل، کارگروهی، تمرین صبوری و صداقت دانست که به سبب محدودیت‌ها ممکن نمی‌شود. وی این شرایط را عامل نقد بر آموزش و پرورش معرفی کرد و گفت در نظام‌های پیشرفته مدرسه تنها محیط یادگیری تلقی نمی‌شود و در سند راهبردی نیز به تنوع محیط‌های یادگیری تاکید شده است، اما محدودیت‌ها بر کار ما سایه انداخته است و کانون می‌تواند به عنوان محیط دوم یادگیری این مهم را عملی کند. کانون می‌تواند به عنوان شریک مدرسه ایفای نقش کند. کانون محدودیت مدارس را از حیث زبان و زمان ندارد و ا این جهت استعداد قابل توجهی برای پذیرش این نقش دارد.
او کانون را موتور متحرک یادگیری کودکان توصیف کرد و گفت کانون تداعی‌گر شادی و رنگ است و سرمایه بزرگی است که در اختیار ماست. مردم به اندازه کانون به هیچ یک از نهادهای آموزشی اعتماد ندارند و یان مربوط به پشتوانه تاریخی کانون است.
وزیر آموزش و پرورش خطاب به فاضل نظری گفت که محقق شدن اهداف کانون ملاک قضاوت ما خواهد بود و کانون را تکیه‌گاهی در هم افزایی حوزه کتاب کودک تعبیر کرد و اعتراف کرد دولتیان برای هنرمندان فضای بوروکراسی رقم زده‌اند.
در این مراسم همچنین تعدادی از هنرمندان، من جمله رامبد جوان، سیدعلی احمدی، سید محمود رضوی، صدیق شریف، محمد معتمدی، محمدرضا چراغلی، مصطفی جمشیدی، امیر خوراکیان، احمد عربانی، مجید اخشابی، مژده لواسانی، علی درستکار، حسن رادشکر، سیروس همتی، اشکان کمانگری، اهورا ایمان
فواد حجازی، معسود فروتن، محسن مونی شریف، دکتر حسن بنیانیان، کورش زارعی، ناصر فیض، حسین مسافر آستانه، ایوب آقا خانی، ناصر آویژه در جلسه تودیع و معارفه حضور داشتند.
نظر بدهید