ترک‌ها در انتظار
دوشنبه 27 آذر 1396

ترک‌ها در انتظار "لالایی برای دختر مرده" حمیدرضا شاه‌آبادی

آژانس ادبی پل رایت کتاب «لالایی برای دختره مرده» اثر حمیدرضا شاه‌آبادی را به ناشری در ترکیه فروخت.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، مجید جعفری اقدم، مدیر آژانس ادبی پل، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی باشکاه خبرنگاران پویا،‌ از فروش رایت کتاب «لالایی برای دخترک مرده» نوشته حمیدرضا شاه‌آبادی به انتشارات زنگین در کشور ترکیه خبر داد.
وی ادامه داد:‌ این کتاب به زبان فارسی توسط انتشارات افق منتشر شده است و قرارداد انتشار نسخه ترکی بین آژانس ادبی پل و ناشر خارجی منعقد شده و اجرای مفاد آن به حمایت طرح گرنت  یا طرح تاپ منوط شده است.
جعفری اقدم تصریح کرد:  این قراداد به همراه فرم درخواست حمایت ارسالی از طرف ناشر خارجی قراردادها و تصویری از مجوز نشرش در کشور ترکیه به دبیرخانه طرح گرنت در وزارت ارشاد و طرح تاپ در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ارسال شده است.اما متاسفانه تاکنون جوابی دریافت کرده‌ایم.
آژانس ادبی پل پیش از این رایت این کتاب را به ناشری در الجزایر نیز فروخته است و قرار است انتشارات الثقافه آن را به زبان عربی منتشر کند.
«لالایی برای دختره مرده» از جمله آثار شاه‌آبادی است که انتشارات افق آن را منتشر کرده است،‌ داستان این کتاب درباره دختری به نام زهره است که چیزی می‌بیند که دیگران نمی‌بینند. هیچ کس حرف او را باور نمی کند و او مجبور است سراغ نزدیک ترین دوستش مینا برود. به این ترتیب، خبر حرف‌های زهره، در تمام شهرک محل زندگی‌اش می پیچد. زهره می‌گوید دختری با موهای خاکستری را می‌بیند که دست‌هایش از آرنج به پایین سوخته و صد سال پیش هم مرده است...
رمان «لالایی برای دختر مرده» از جمله آثار شاه‌آبادی است که برایش افتخار و جوایزی به ارمغان آورده است. لوح زرین و دیپلم افتخار جشنواره کانون پرورش فکری، اثر ویژه شورای کتاب کودک و همچنین رمان برگزیده جایزه شهید غنی پور از جمله عناوینی هستند که این رمان برای نویسنده اش کسب کرده است. «لالایی برای دختر مرده» همچنین در سال 2008 به فهرست کتاب های خواندنی کتابخانه مونیخ (کلاغ سفید) راه پیدا کرد.
 
نظر بدهید