مجموعه ۵ جلدی «ماهی طلایی» حسن‌بیگی راهی قزاقستان می‌شود
چهارشنبه 29 آذر 1396

مجموعه ۵ جلدی «ماهی طلایی» حسن‌بیگی راهی قزاقستان می‌شود

حق انتشار مجموعه ۵ جلدی «ماهی طلایی» از سوی آژانس ادبی پل به ناشری در قزاقستان واگذار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، مجید جعفری اقدم مدیر آژانس ادبی پل در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا از فروش رایت مجموعه 5 جلدی ماهی طلایی ابراهیم حسن‌بیگی به ناشری از کشور قزاقستان خبر داد و گفت: رایت این مجموعه 5 جلدی به انتشارات فولیانت قزاقستان فروخته شده و منتظر تایید در شورای گرنت برای دریافت بودجه حمایتی است.
وی ادامه داد:‌ مجموعه 5 جلدی «ماهی طلایی» نوشته ابراهیم حسن‌بیگی است،‌ هم‌چنین از این نویسنده مجموعه دیگری با عنوان «کلاغ سفید»  نیز منتشر شده است مه  ایست آن نیز به این انتشارات واگذار شده است.
جعفری اقدم تصریح کرد:  این قراردادها بین آژانس ادبی پل و ناشران خارجی منعقد شده است و اجرای مفاد آنها منوط شده است به حمایت طرح گرنت  یا طرح تاپ از ناشران خارجی طرف قراردادها و موافقت و امضای قراردادها توسط طرف های ایرانی صاحب آثار(نویسندگان یا ناشران).لا همه این قراردادها به همراه فرم های درخواست حمایت ارسالی از طرف ناشران خارجی قراردادها و تصویری از مجوز نشر آنها در کشورهایشان به دبیرخانه طرح گرنت در وزارت ارشاد یا طرح تاپ در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ارسال شده است.
مجموعه داستانی پنج جلدی «ماهی طلایی» از سوی نشر ساز و کار در نایران منتشر شده است،‌ در هریک از مجلدات این مجموعه اتفاقاتی برای ماهی طلایی و ماهی‌هایی که همراه او زندگی می‌کنند، می‌افتد ولی ماهی طلایی به عنوان قهرمان قصه تلاش می‌کند با حل مشکل به خواسته‌هایش برسد. شخصیت ماهی طلایی در این مجموعه با توجه به مخاطب در نظر گرفته شده برای آن، شخصیتی پر جنب‌وجوش و خوش فکر و در عین حال پر تلاش است و به مخاطبش آموزش می‌دهد که کنجکاو باشند و برای یافتن پاسخ پرسش‌هایشان تلاش کند.
شقایق قندهاری پیش از این این مجموعه را به زبان انگلیسی برگردانده بود.
 
نظر بدهید