انتشار 4 مجموعه شعر آیینی توسط نشر ساقی
سه شنبه 11 آبان 1395

انتشار 4 مجموعه شعر آیینی توسط نشر ساقی

نشر ساقی 4 مجموعه شعر با موضوعات آیینی را روانه بازار نشر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری فارس، انتشارات ساقی چهار مجموعه شعر «پرنده مصلوب» ، «به امضای گل سرخ» ، «رد پای خاکستر»  و «ترجمان اشک‌ها » را با موضوعات آیینی و دفاع مقدس را منتشر کرد.

«ترجمان اشک‌ها» مجموعه ای شامل اشعار سپید و رباعی از رها هوشمند نژاد است. این کتاب با مقدمه آقای عبدالرحیم سعیدی راد و در 80 صفحه چاپ شده است. اغلب اشعار این مجموعه آثار برگزیده این شاعر جوان در کنگره های شعر آیینی است.

چهاردهمین دفتر شعر پروانه نجاتی با عنوان «پرنده مصلوب» در نشر ساقی منتشر شد. اشعار این کتاب در دو بخش «غزل باران» و «گاه گاهی» تدوین شده اند. بخش اول شامل غزل های اجتماعی، آیینی و عاشقانه است و بخش دوم به مسائل اجتماعی روز از جمله ورود تکنولوژی به زندگی می پردازد.

مجموعه شعر «به امضای گل سرخ» شامل 45 شعر در قالب غزل و غزل مثنوی است که مضمونی آیینی دارند. چند شعر نیز به شهدای مدافع حرم اختصاص دارد. درونمایه اشعار غالبا عاشورا، ایثار شهادت و شخصیت حضرت زینب(س) میباشد.

سروده های وحید دهنوی نیز در کتاب «رد پای خاکستر» شامل غزل هایی با موضوعات آیینی، انقلاب اسلامی و شهید و شهادت جمع آوری شده است. این کتاب با مقده ی خلیل عمرانی در 56 صفحه به چاپ رسیده است.

لازم به ذکر است نشر ساقی در ادامه نشر اشعار آیینی، سعی بر گسترش نشر شعر شاعران جوان انقلاب اسلامی دارد.

 
نظر بدهید