انتشار کتاب‌هایی برای کودکان نابینا و کم‌بینا
یکشنبه 03 دي 1396

انتشار کتاب‌هایی برای کودکان نابینا و کم‌بینا

کتاب‌های «پیشی شکمو» از شکوه قاسم‌نیا و «دوست داری چی باشی؟» از لاله جعفری به خط بریل و «هفت سین غولی» برای کم‌بینایان منتشر شده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از ایسنا در معرفی این کتاب‌ها عنوان شده است:  مجموعه «کتاب‌های روشن» که در  انتشارات مدرسه وابسته به سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی منتشر شده‌، دریچه‌ای است به دنیای کودکان با نیازهای ویژه. در این مجموعه، متن‌های خواندنی برای گروه‌های سنی مختلف مناسب‌سازی شده و برای استفاده در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد. «پیشی شکمو» نوشته شکوه قاسم‌نیا و «دوست‌ داری چی‌ باشی؟» نوشته لاله جعفری اولین کتاب‌هایی هستند که در این انتشارات به خط بریل منتشر شده‌اند.
با توجه به حضور ۷۰۰ هزار کودک نابینا و کم‌بینا در کشور که علاوه بر کتاب‌های درسی دسترسی کمتری به منابع علمی دارند انتشارات مدرسه تصمیم دارد علاوه بر موضوع داستان، شعر و رمان به موضوعات علمی و کمک‌درسی هم بپردازد. به همین منظور کتاب‌های علمی «چرا و چگونه؟» با عناوین «فضا»، «دایناسورها» و «اقیانوس‌ها» هر کدام در ۴ جلد و در مجموع ۱۲ مجلد به زودی به خط بریل منتشر می‌شود.
هم‌زمان با دو عنوان کتاب بریل، کتاب «هفت سین غولی» نوشته مجید راستی با تصویرگری تهمینه حدادی با  حروف درشت ویژه کودکان کم‌بینا در ۱۶ صفحه با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه راهی بازار شده است.
انتهای پیام
 
نظر بدهید