بهترین کریسمس من؛ داستان کودکانه با موضوع پیامبر(ص)
سه شنبه 05 دي 1396

بهترین کریسمس من

بهترین کریسمس من؛ داستان کودکانه با موضوع پیامبر(ص)

به‌نشر(انتشارت آستان قدس رضوی) همزمان با میلاد حضرت مسیح(ع) کتاب «بهترین کریسمس من» را منتشر و روانه بازار کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از روابط عمومی انتشارات آستان قدس رضوی، این اثر نوشته «مرضیه جوکار» است که به‌نشر آن را در قالب مجموعه «کتاب‌های پروانه» این انتشارات برای گروه سنی کودکان منتشر کرده است.
نویسنده در این کتاب داستان پسر بچه مسیحی به نام ویکتور را روایت می‌کند که در اثر تصادف با دوچرخه‌اي که بابانوئل سال گذشته برايش هديه آورده، فلج شده است. او دنبال کفش معجزه است و از بابانوئل تقاضا کرده سال جديد کفش معجزه به او بدهد تا بتواند راه برود ولی هديه او در سال جديد کفش معجزه نیست. در همسايگی آن‌ها خانواده‌اي مسلمان زندگی می‌کند. مينا، دختر این همسایه مسلمان او را با پيامبر مسلمانان آشنا می‌کند و...
در اين داستان، با استفاده از المان‌هايی مانند گل محمدي، بابانوئل، کريسمس، اميد، معجزه و کرامات پيامبرانی همچون مسيح(ع) و محمد(ص)، با زبانی کودکانه وحدت و دوستی ميان اديان به تصوير کشیده می‌شود.
در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «پایین تپه روی ویلچرم نشسته‌ام. یک باغ پر از گل آن بالاست. دلم می‌‎خواهد تا بالای تپه بدوم و گل بچینم؛ ولی نمی‌توانم. گریه می‌کنم. دستی مهربان موهایم را نوازش می‌کند. مسیح مقدس است. با هق‌هق می‌گویم: «این بدترین کریسمس عمرم بود!». مسیح یک شاخه گل محمدی به من می‌دهد و می‌گوید: «این گل را بو کن ویکتور. معجزه تو این‌جاست!». خوابم پر از عطر می‌شود. روی پاهایم می‌ایستم و از تپه بالا می‌روم ...»
به‌نشر(انتشارت آستان قدس رضوی) چاپ نخست این کتاب را با شمارگان 1000 نسخه در قطع خشتی منتشر کرده و با قیمت 40 هزار ریال روانه بازار کرده است.
علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب، آگاهی از اخبار به‌نشر و نیز مشاهده و تهیه سایر محصولات انتشارات آستان قدس رضوي می‌توانند به نشانی اینترنتی www.Behnashr.com یا فروشگاه‌های سطح شهر مشهد و نمايندگي‌های سراسر کشور مراجعه کنند؛ همچنین سامانه پیامکی به شماره 30003209 یا کانال اطلاع‌رسانی به‌نشر از طریق تلگرام به آدرس @behnashr نیز از دیگر راه‌های برقراری ارتباط با این انتشارات است.
نظر بدهید