تخفیف ویژۀ ناشران انجمن فرهنگی کودک و نوجوان
سه شنبه 11 آبان 1395

تخفیف ویژۀ ناشران انجمن فرهنگی کودک و نوجوان

نادر قدیانی رئیس هیئت مدیره انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان ایران درباره فعالیت این انجمن در هفته کتاب گفت: ناشران عضو انجمن، در هفته کتاب در اجرای طرح فروش پاییزه کتاب فعال خواهند بود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، نادر قدیانی رئیس هیئت مدیره انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان ایران درباره فعالیت این انجمن در هفته کتاب گفت:  ناشران عضو انجمن، در هفته کتاب در اجرای طرح فروش پاییزه کتاب فعال خواهند بود.

قدیانی دراین‌باره افزود: در گذشته از سوی برخی نهادها همچون اهالی قلم، بن کتاب در اختیار علاقه‌مندان و خریداران کتاب قرار می‌گرفت که کمک خوبی به خریداران کتاب و کمک به فعالین نشر کشور بود؛ ولی هم‌اکنون این بن‌ها‌ که بیشتر به شکل کارت الکترونیک و خیلی محدود در اختیار نویسندگان و یا افراد خاصی قرار می‌گیرد، به حداقل رسیده است. از این‌رو انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان در هفته کتاب با تخفیف‌هایی که در هفته کتاب در نظر گرفته‌اند، جایگزین مناسبی برای خلا بن کتاب ایجاد کرده‌اند.

قدیانی در ادامه گفت: برخی از ناشران عضو انجمن در کتابفروشی‌های معتبر خود تخفیف‌های قابل توجهی را برای فروش کتاب در هفته کتاب امسال درنظر گرفته‌اند که امیدوار هستیم بر فروش کتاب و درنتیجه گسترش کتابخوانی در سطح جامعه تاثیرگذار باشد.

مدیر نشر قدیانی کمک به ترویج فرهنگ کتابخوانی را وظیفه هر فرد یا سازمان دست‌اندرکار و تاثیرگذار در بخش فرهنگی دانست و در این‌باره گفت: همه ما وظیفه داریم که تا جاییکه از دستمان برمی‌آید، به ترویج فرهنگ کتابخوانی در کشور کمک کنیم و هر جه به مردم برای خرید کتاب کمک کنیم، به این مورد نزدیک شده‌ایم و برای همین هم انجمن سعی دارد که به مردم کمک کند تا بیشتر کتاب بخرند و این نه تنها وظیفه انجمن که وظیفه تمام سازمان‌ها، انجمن‌ها و نهادهایی‌ست که نه‌تنها در حوزه کتاب که در فرهنگ کشور موثرند.

قدیانی خاطرنشان کرد: کمک به مردم برای خریدن کتاب در هفته کتاب باید جدی گرفته شود. هم‌اکنون همین طرح فروش فصل به فصل کتاب با تخفیف‌های ویژه در کتابفروشی‌ها که خانه کتاب بانی آن بوده است را هم باید غنیمت دانست و از آن بهره برد. مناسبت‌های فرهنگی همچون هفته کتاب  و برپایی نمایشگاههای کتاب که در کشور برگزار می‌شود روزهایی است که باید غنیمت دانست و برای گسترش فرهنگ جامعه از آنها بهره برد. اگر به این قضیه جدی نگاه کنیم و آن را وظیفه بدانیم، جدی‌تر هم عمل می‌کنیم و برای خرید کتاب به یکدیگر کمک بیشتری می‌کنیم.

وی سود فروش کتاب را تنها برای ناشران سودرسان ندانست و توضیح داد: ممکن است که سود مادی این قضیه متوجه ناشران و عوامل نشر کتاب باشد ولی دربرابر  سود معنوی آن که عاید جامعه می‌شود، بسیار ناچیز است. اگر ما با این نگاه به فروش کتاب نگاه کنیم، کم کم مردم هم خرید کتاب را جدی می‌گیرند.

گفتنی‌ست هفته کتاب امسال از 24 آبان تا یکم آذر در کشور برگزار خواهد شد.

 
نظر بدهید