ناشران به تناسب فضای مسقف ثبت‌نام شوند 
دوشنبه 11 دي 1396

ناشران به تناسب فضای مسقف ثبت‌نام شوند 

حسینی‌نیک؛ مدیر انتشارات «مجد» با بیان اینکه جانمایی ناشران در سی‌و‌یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران باید به میزان فضای مسقف نمایشگاه باشد، گفت‌:‌ اعضای صنف و مدیران نمایشگاه باید تمهیدی بیندیشند که تعداد ناشران در نمایشگاه 97 متناسب با فضای مسقف پیش‌بینی شده باشد تا ناشران و مخاطبان نمایشگاه مجبور نباشند زیر چادر و سازه‌های موقت حضور داشته باشند. 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، سید عباس حسینی‌نیک در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به اهمیت نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، عنوان کرد: برگزاری نمایشگاه کتاب تهران نیازمند یک مکان استاندارد و بین‌المللی است و اگرچه مصلای امام خمینی (ره) برای برگزاری آن در نظر گرفته شده اما معتقدم بهترین محل برای آن، محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در خیابان سئول است.
وی افزود: البته نمایشگاه خیابان سئول نیز مشکلات زیادی دارد اما می‌توان امکانات مورد نیاز آن‌ را در کوتاه مدت و بلند مدت تامین کرد تا ناشران و مخاطبان با آسودگی خاطر بیشتر و بهتری به نمایشگاه بیایند.
مدیرمسئول انتشارات مجد با بیان اینکه در شرایط امروز، بهترین گزینه برگزاری نمایشگاه، مصلای تهران است، ادامه داد:‌ به دنبال تکمیل ساخت و ساز رواق‌های شرقی و غربی و آماده‌سازی فضای مسقف بیشتر برای حضور ناشران به نظر می‌رسد، ناشران در سال آینده با مشکلات کمتری روبرو باشند.
حسینی‌نیک با تاکید بر حضور همه ناشران در فضای مسقف مصلا، یادآور شد: در این میان مدیران نمایشگاه و اعضای صنف باید تلاش کنند تا حد ممکن ناشران علاقه‌مند به نمایشگاه را به میزان فضای مسقف مصلا ثبت‌نام و جانمایی کنند تا ناشر و بازدیدکننده‌ای زیر چادر و سازه‌های موقت نباشد.
وی تاکید کرد: اگر بتوان این موضوع را مدیریت کرد و به میزان فضای مسقف از ناشران ثبت‌نام شود، قطعا شاهد مشکلات کمتری خواهیم بود، زیرا ایده‌آل ما این است که هیچ ناشری زیر چادر نباشد و مردم و مخاطبان که مشتری کتاب هستند در خطر سازه‌های موقت و گرما نباشند.
بازرس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران با بیان اینکه امروز مصلای تهران از فضای مناسب‌تری نسبت به 10 سال قبل برخوردار است، گفت:‌ این مکان از نظر سازه‌ای تغییرات زیادی کرده است و اگرچه یک دهه قبل هیچ ناشری موافق نبود که نمایشگاه به مصلا برود اما مصلا امروز از فضای مسقف بهتری برخوردار است و دغدغه‌‌های سال‌های گذشته کمتر است.
به گفته حسینی‌نیک، مهمترین حسن مصلای امام خمینی (ره) به عنوان محل برگزاری سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران موقعیت جغرافیایی آن است که قطعا بهتر از شهر آفتاب و نمایشگاه سئول است، همچنین دسترسی آسان و بهتر مخاطبان به مصلا و مرکزیت محل برگزاری نیز از محسنات آن است.
به گزارش ایبنا، سخنگوی شورای سیاست‌گذاری سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از تعیین نهایی مکان برگزاری این نمایشگاه و رویکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره این موضوع خبر داد.
 
نظر بدهید