«ازدواج موفق»؛ راهنمایی برای حل مشکلات جوانان در بحث ازدواج
یکشنبه 24 دي 1396

«ازدواج موفق»؛ راهنمایی برای حل مشکلات جوانان در بحث ازدواج

کتاب «ازدواج موفق»، نوشتۀ عباس رحیمی برای آشنایی هر چه بیشتر جوانان با بحث ازدواج و چگونه حل کردن مشکلات پیش‌رو در نماز جمعه‌های کشور معرفی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، این روزها شاید خیلی از دخترها و پسرهای جوانی را ببینید که وقتی از آنها می‌پرسید: «چرا ازدواج نمی‌کنی؟» آهی از دل می‌کشند و ناله‌ سر می‌دهند که: «امان از هفت‌خوانِ ازدواج!»، از توقعات بی‌جا، و تجملات، و مهریه‌های زیاد، و خیلی از آداب ‌و ‌رسوم غلط دیگری که نه تنها مانع ازدواج آن‌ها شده، بلکه گریبان خودِ خانواده‌ها را هم گرفته، و هزاران مشکل کوچک و بزرگی را درست کرده که نتیجه‌اش شده آمار بالای طلاق بابت چیزهای بی‌ارزشی که بعداً معلوم می‌شود هیچ‌کدامشان ضامن تداوم زندگی مشترک این زوج‌ها نیستند؛ حتی اگر دوام هم بیاورند، ضمانتی برای خوشبختی‌شان نیست. پس چه کار باید کرد؟
کتاب «ازدواج موفق» نوشتۀ عباس رحیمی، یک راهنمای خیلی خوب برای حل این مشکلات است، از اول کار تا آخر کار؛ یعنی از بحث انتخاب همسر و ازدواج شروع می‌شود و تا متن زندگی مشترک، و راه و رسم خوشبختی و رضایتمندی از زندگی زناشویی ادامه پیدا می‌کند؛ البته کار به همین جا هم ختم نمی‌شود، بلکه حتی تا مباحث دلنشین فرزندآوری هم پیش می‌رود، چراکه قرار است تشکیل این خانوادۀ ایده‌آل منجر به ساختن جامعه‌ای ایده‌آل شود. راهکارهایی که نویسنده در کتاب «ازدواج موفق» بیان کرده هم مستند به آیات و احادیث اسلامی است و هم معطوف به علم روانشناسی جدید. اما مهم‌تر از همه، مختصر و مفید و کاربردی بودن مطالب کتاب است، تا به این صورت حتی بعضی جوان‌های کم‌حوصله را هم بی‌نصیب نگذارد.
روش‌های یک انتخاب خوب‏ و به یادماندنی، راه‌های شناختن بهترین شوهر دنیا و بهترین زن زندگی، گفته‌ها و ناگفته‌های مراسم عقد و عروسی، و همچنین فرمول کاربردی رسیدن به آرامش در زندگی‏ زناشویی با کمی جزئیات خیلی مهم، و در نهایت، دانستنی‌های آوردنِ فرزندانی خوب و دوست‌داشتنی در کانون گرم خانواده، بخشی از موضوعات بسیار جذاب و خواندنی کتاب «ازدواج موفق» است که نگاهی کوتاه به آن شما را برای مطالعۀ تمام کتاب متقاعد می‌کند.
کتاب «ازدواج موفق»، از انتشارات جمال که با استقبال بالای مخاطبان روبه‌رو شده اکنون به چاپ دهم رسیده است. این کتاب در طرح ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در نماز جمعه‌های کشور که به‌همت مجمع ناشران انقلاب اسلامی و با همکاری شورای سیاست‌گذاری ائمۀ جمعۀ سراسر کشور در حال اجرا است، معرفی شد.
 
 
نظر بدهید