حضور هنرمندان و نویسندگان در کتابفروشی‌ها سبب افزایش فروش کتاب
چهارشنبه 12 آبان 1395

حضور هنرمندان و نویسندگان در کتابفروشی‌ها سبب افزایش فروش کتاب

قدیانی: حضور هنرمندان و افراد محبوب جامعه در کتابفروشی ها تاثیر چشمگیری در فروش کتاب دارد و باید این حرکت نمادین را در هفته کتاب بیشتر از سال‌های گذشته مورد توجه قرار داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، نادر قدیانی، رئیس هیئت مدیرۀ انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان ایران، گفت: حضور هنرمندان و افراد محبوب جامعه در کتابفروشی ها تاثیر چشمگیری در فروش کتاب دارد و باید این حرکت نمادین را در هفته کتاب بیشتر از سال‌های گذشته مورد توجه قرار داد.

وی برپایی هفته کتاب را بدون ایجاد جذابیت‌های لازم بی‌رونق دانست و دراین‌باره اضافه کرد: حرکت نمادین حضور هنرمندان و افراد محبوب جامعه در کتابفروشی‌ها در روزهای برپایی هفته کتاب، که بیشتر در سال‌های اخیر در کشور انجام می‌شود، تاثیر خوبی بر تغییر نگاه مردم به مقوله خرید کتاب داشته است.

قدیانی با اشاره به حضور احمد مسجدجامعی در کتابفروشی‌های کشور خاطرنشان کرد: حضور افراد نام‌آور و محبوب جامعه تاثیر زیادی در کشاندن مردم به کتابفروشی‌ها، خرید کتاب و درنتیجه بالا رفتن سطح فرهنگی جامعه دارد. شخصا هربار که به همراه آقای مسجدجامعی به کتابفروشی‌ها می‌روم مصداق این را به چشم دیده‌ام. مردم به خوبی از حضور ایشان که اتفاقا خودشان هم بنیان برپایی هفته کتاب و حضور هنرمندان در آن را گذشته‌اند، استقبال می‌کنند و با انگیزه بیشتری به کتابفروشی‌ها می‌روند.

وی ادامه داد: با توجه به تاثیر مثبت این قضیه باید بیشتر به این نکته توجه کنیم و در هفته کتابی که پیش رو داریم، بیش از پیش از حضور نویسندگان و هنرمندان و شخصیت های فرهنگی و هنری بهره ببریم.

 قدیانی درباره کتابفروشی‌های خارج از کشور و نحوه فروش کتاب در آنها افزود: تا به حال کتابفروشی‌های زیادی را در خارج از کشور دیده‌ام که از حضور خالقین کتاب خود بهره می‌برند. بارها دیده‌ام که در کافی‌شاپ و یا در سالن گفت‌وگوی این کتابفروشی‌های معتبر، نویسندگان کتاب‌ها حضور داشته و با مردم گفت‌وگوی صمیمانه داشته‌اند. بنابراین در بیشتر کشورها از وجود هنرمندان و پدیدآورندگان در فروش کتاب بهره برده می‌شود و ما هم در ایران باید بیش از گذشته به آن توجه کنیم و هفته کتاب امسال را با آن پررونق‌تر کنیم.

گفتنی‌ست هفته کتاب امسال از 24 آبان تا یکم آذر در کشور برگزار خواهد شد و انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان ایران در این هفته برنامه‌های متنوعی را اجرا خواهد کرد.

 
نظر بدهید