بچه‌داستان‌هایی برای فکر کردن به قلم «میرکیانی» در مجموعه «داستان‌های بی‌دانه»
یکشنبه 24 دي 1396

داستان‌های بی‌دانه

بچه‌داستان‌هایی برای فکر کردن به قلم «میرکیانی» در مجموعه «داستان‌های بی‌دانه»

به‌نشر(انتشارت آستان قدس رضوی) برای نخستین بار مجموعه پنج جلدی «داستان‌های بی‌دانه» را در قالب کتاب‌های پروانه برای گروه سنی کودکان منتشر و روانه بازار کرده است.

به نقل از روابط عمومی به‌نشر، «محمد میرکیانی» به عنوان نویسنده «‌داستان‌های بی‌دانه» در مقدمه این مجموعه کتاب آورده است: «همان‌‌طور که انگور بی‌دانه داریم، داستان بی‌دانه هم داریم! همان‌طور که انگور بی‌دانه راحت خورده می‌شود، داستان بی‌دانه هم آسان خوانده می‌شود! در کتاب‌های پنج جلدی داستان‌های بی‌دانه، شما خیلی راحت و آسان، بچه‌داستان‌هایی را می‌خوانید که برای کمی «فکر کردن» نوشته شده‌اند. اگر بعد از خواندن هر یک از داستان‌های بی‌دانه، شما تنها به اندازه یک «حبه انگور» فکر کنید، من پاداشم را گرفته‌ام!».
«دیوی که آدم» شد عنوان جلد اول این مجموعه کتاب است که علاوه بر داستانی با همین نام، روایتگر داستان‌هایی با عناوین کلاغ‌ها و باد، سکه و سنگ، روباه شیرنشان، حرف‌های تلفن، آدم باهوش، پا به پا، مورچه و دیوار،  سرگذشت یک مداد و دو برگ است.
فرار فضایی، قصه سیب زمینی، خنده خط‌کش، صندلی شکسته، درخت و دعا، قوری و سماور، کلاغ و قند، پرنده و باران، کلید کوچه و سیب و انارها نام داستان‌هایی است که در جلد دوم این مجموعه با عنوان «فرار فضایی» روایت می‌شوند.
سومین جلد این مجموعه «کلاه نو» نام دارد که میرکیانی در آن داستان‌های قاشق حساس، کلاه نو، پرنده و سایه، یخ‌بازی، بازی باد، قوطی خسته، سنگ و جوی آب، قاب و عکس، چهارراه ماهواره‌ها و سه ساعت را برای کودکان روایت می‌کند.
نویسنده عنوان «آواز سوزن» را برای چهارمین جلد مجموعه انتخاب کرده و در آن به روایت پسرک و توپ، دو آینه، کلید و قفل طلایی، مورچه‌های بازنشسته، بابای زنگ مدرسه، آمپول، کبوتر و کلاغ و عقاب، ستاره و سیب، چوب کبریت سوخته و آواز سوزن می‌پردازد.
«آخرین ماهی» نیز عنوان آخرین جلد این مجموعه کتاب است که داستان‌های صدای پا، ابر و درخت، صابون عطری، میخ‌ها و مهربانی، دیوار، مورچه، پرنده، عروسک و مترو، سرودخوانی سنگ‌ها، عصای تنها، آخرین ماهی و دعوا در ساعت را روایت می‌کند.
به‌نشر هر یک از جلدهای این مجموعه را در قالب 24 صفحه مصور رنگی در قطع وزیری با شمارگان 1000 نسخه منتشر کرده و هر جلد را به قیمت 40 هزار ریال در دسترس کودکان گروه سنی «ب» و «ج» قرار داده است.
علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب‌‌ها، آگاهی از اخبار به‌نشر و نیز مشاهده و تهیه سایر محصولات انتشارات آستان قدس رضوي می‌توانند به نشانی اینترنتی www.Behnashr.com یا فروشگاه‌های سطح شهر مشهد و نمايندگي‌های سراسر کشور مراجعه کنند؛ همچنین سامانه پیامکی به شماره 30003209 یا کانال اطلاع‌رسانی به‌نشر از طریق تلگرام به آدرس @behnashr نیز از دیگر راه‌های برقراری ارتباط با این انتشارات است.
نظر بدهید