«ر ه ش»؛ جدیدترین رمان رضا امیرخانی رونمایی می‌شود
یکشنبه 24 دي 1396

«ر ه ش»؛ جدیدترین رمان رضا امیرخانی رونمایی می‌شود

جدیدترین رمان رضا امیرخانی با عنوان «ر ه ش» که به موضوع توسعه شهری اختصاص دارد‌، به زودی از سوی نشر افق رونمایی می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری تسنیم،‌ نشر افق در نظر دارد تا از جدیدترین رمان رضا امیرخانی رونمایی کند، این رمان که «ر ه ش»  نام دارد‌، درباره توسعه شهری است و بنا به گفته نویسنده تمام آن در اسنپ نوشته شده است.
امیرخانی پیش از این درباره «ر ه ش» گفته بود که  این کتاب در قالب رمان است و به زندگی دو معمار جوان را روایت می کند. مثل کتاب "ارمیا" و "بیوتن" در این کتابم هم شخصیت یکی از رمان هایم حضور دارد. این اثر یک رمان معمارانه است و در آن بیشتر دارم به سراغ واکاوی این مسئله می‌روم که چه اتفاقی برای شهر در حال رخ دادن است.
به نظرم در دنیا شهرهای بزرگ الگوهای توسعه متفاوتی دارند. از توسعه شهرهای بزرگ معمولا به عنوان عبرت بزرگ یا عبرت منفی یاد می‌کنند. مثلا در آمریکا شهری مانند لس‌آنجلس توسعه بزرگی داشته اما همه آن را شهر از دست رفته معرفی می‌کنند. همه شهردارهای آمریکا هم می‌دانند که نباید شهرشان مانند لس آنجلس شود. در ایران مساله برعکس است. شهری مثل تهران تا این اندازه که می‌بینیم بزرگ می‌شود، آلودگی هوا پیدا می‌کند و از طرف دیگر همه شهرهای دیگر کشور هم سعی دارند مثل تهران شوند. من برای تهران راه‌حلی ندارم اما می‌توانم فکر کنم که مشهد و شیراز و اصفهان نباید مثل تهران می‌شدند که شدند و می‌دانم که شهری مثل کاشان نباید قطعا تهران شود و در حال شدن است.
نشر افق که تصویر جلد رمان جدید رضا امیرخانی را در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرده، قصد دارد در مراسمی با حضور نویسنده از کتاب رونمایی و جشن امضا برپا کند.
 
نظر بدهید