سید علی شجاعی از «هزار و چند شب لیالی» نوشت
سه شنبه 26 دي 1396

هزار و چند شب لیالی

سید علی شجاعی از «هزار و چند شب لیالی» نوشت

مجموعه داستانی تازه از سید علی شجاعی با عنوان «هزار و چند شب لیالی» روانه بازار کتاب شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری مهر، انتشارات کتاب نیستان مجموعه داستانی تازه از سید علی شجاعی را با عنوان «هزار و چند شب لیالی» منتشر کرد.
این مجموعه شامل شامل ۱۴ داستان کوتاه از اوست.
هزار و چند شب از لیالی بیش از هر چیز برای مخاطبان خود دربردارنده مضامین و زاویه دید تازه‌ای است که می‌توان گفت تمامی مجموعه را در انحصار خود در آورده است. شجاعی سعی کرده در این مجموعه با وسواس دست به انتخاب مضامین و در ادامه کلمات و جملات برای تبیین آنها بپردازد و به همین دلیل حتی قالب روایت این داستان‌ها نیز تحت تاثیر همین مضامین هستند.

ویژگی اصلی این مجموعه را باید در تلاش نویسنده برای پیوند میان آن چیزی دانست که خود او از آن به عنوان «اتمسفر زیستی نویسنده و مخاطب» یاد کرده است. به همین اعتبار در این مجموعه بازگویی نقاط ضعف رفتاری و فکری اجتماع با رجوع به تصویرسازی آنچه از آنها در حال حاضر وجود دارد و بزرگ‌نمایی ریشه‌های این نقاط ضعف در دستور کار نویسنده قرار گرفته و به همین خاطر گاه داستان‌های کوتاه این مجموعه که تمام می‌شوند در ذهن و زندگی مخاطب شروع به حیاتی تازه می‌کنند و او را به سمت زیست و اندیشه‌ای جدی‌تر و بلندتر هدایت می‌کنند.

عناوین داستان‌های این مجموعه عبارتند از؛ هزار و چند شب لیالی، ان دو برای دندان شماره سی و هشت، به وقت میزان، دربابذاتیات چاقو و اعتراض به آن، اندوه سیگار و چند خاطره، دفتر نهم باب هشتاد و یکم، چند گزاره مخدوش از تئوری انتخاب اصلح، آئینه فراموش نمی‌کند حتی اگر رفته باشی، کبین کرو بی ردی فور تیک آف، یک دال و دو پ، اف از سی برای دندان سی و هشت، اندوه حسرت و یک خاطره، فلوچارت ساخت یک باب توالت و تا سه دل.

سیدعلی شجاعی در مقام نویسنده و پیش از این اثر تاکنون در قالب داستان کوتاه آثاری چون «مرا به خواب‌هایت ببر ماریه»، ‌ «فرشته‌ها قصه ندارند بانو»، ‌ «عاشقی به وقت کتیبه‌ها» و «ستاره‌هایی که خیلی دور نیستند» را منتشر کرده است.

کتاب نیستان مجموعه داستان «هزار و چند شب لیالی» را در ۱۵۶ صفحه با قیمت ۱۳۰۰۰ تومان منتشر کرده است.

نظر بدهید