«۱۰۱ بازی برای آرام‌سازی کودکان» منتشر شد
چهارشنبه 27 دي 1396

۱۰۱ بازی برای آرام‌سازی کودکان

«۱۰۱ بازی برای آرام‌سازی کودکان» منتشر شد

کتاب «۱۰۱ بازی برای آرام‌سازی کودکان» منتشر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری ایسنا، این کتاب نوشته الیسون بارتل با ترجمه و تألیف سیدعلی دربانی و  مریم رنجبر  با تصویرگری محمدحسین توکلی در  ۱۱۹ صفحه با شمارگان 1000 نسخه و  قیمت ۱۴ هزار تومان در انتشارات مدرسه راهی بازار شده است.
در معرفی این کتاب عنوان شده است: این اثر با ترسیم بازی‌های متعددی که در کتاب فهرست شده است، اهداف درمانی را برای آرام ساختن کودکان و ایجاد حس اعتماد در آن‌ها دنبال می‌کند.

روان‌شناسان معتقدند که دست یافتن به مراحل بالاتر رشد تنها در جدی گرفتن مراحل پایه امکان‌پذیر است. از این رو آموزش در مراحل اولیه حیات و انتخاب ابزار آن، از سوی متولیان و اولیاء حائز اهمیت است، زیرا شخصیت بعدی کودک حاصل انتخاب‌ها و شیوه‌های آموزشی این متولیان است. بازی، یکی از ابزار مهم در تربیت شخصیت کودکان و مفهوم‌سازی در آن‌ها است.

کتاب،‌ نکات کلیدی در بازی‌های خود را در قالب فراوانی گروه، گروه سنی و نیازهایی از قبیل: وجود وسایل خاص، وجود فضای زیاد، موسیقی، تماس فیزیکی و رفتن به فضای باز، معرفی می‌کند.

 همچنین در نوشته پشت جلد کتاب می‌خوانیم: این کتاب با  تمرین‌های ساده و عامیانه می‌تواند کمک شایانی به والدین و معلمین در ایجاد حس آرامش و آرام‌سازی کودکان و نوجوانان داشته باشد.

چه خوب است اهداف درمانی را تحت عنوان بازی به کودکان یاد دهیم تا هم لذت بازی در خاطرشان بماند، هم به آرامش واقعی که مد نظر ماست دست یابند.

نظر بدهید