آیین معرفی کتاب «بر تبعید» برگزار می‌شود
یکشنبه 01 بهمن 1396

در کتابفروشی «کتابستان رضوی»

آیین معرفی کتاب «بر تبعید» برگزار می‌شود

کتابفروشی «کتابستان رضوی» آیین معرفی کتاب «بر تبعید» روایت تبعید آیت‌الله خامنه‌ای را برگزار می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری فارس، آیین معرفی کتاب «بر تبعید»، روایتی از تبعید آیت‌الله خامنه‌ای به ایرانشهر و جیرفت، در کتابفروشی کتابستان رضوی برگزار می‌شود.

«برتبعید» روایتی‌ست از تبعید حضرت آیت‌الله سید علی خامنه‌ای به شهرهای ایرانشهر و جیرفت در دوران اختناق پهلوی دوم که توسط موسسه ایمان جهادی «صهبا» منتشر شده است.

این کتاب به دوران 285‌روزۀ تبعید رهبر معظم انقلاب در سال‌های 56 و 57 می‌پردازد؛ دورۀ مهمی که به جزئیات آن پرداخته نشده بود و اتفاقات و وقایع آن، از دسترس خارج بود.

آنچه در کتاب «برتبعید» آمده، داستان و تاریخ گذشته نیست، تصویر زیبایی است از سبک زندگی و مبارزه و مردم‌داریِ یک مرد الهی، که می‌تواند برای امروز و فردای همۀ ما الگو باشد.

«برتبعید» روایتی‌ است مستند که در درجه اول، بر بیانات و خاطرات مقام معظم رهبری استوار است و  پس از آن، بر خاطرات یاران نزدیک ایشان در آن دوران. این کتاب در 296 به‌صورت رنگی ارائه شده است که علاوه بر متن، دارای ضمیمۀ اسناد و تصاویر  نیز است که با قیمت 14 هزار تومان روانه بازار نشر شده است.

«تبعید آخرین راه‌حل رژیم برای مهارِ فعالیت‌های آقای خامنه‌ای‌ بود. شش بار دستگیری و زندان و بازجویی و شکنجه، نه‌تنها از فعالیت‌های سید علی ‌آقا نکاسته بود، که از او، مبارزی تمام‌عیار ساخته بود؛ مبارزی که شدیدترین ضربه‌ها را به رژیم ستم می‌زد، اما رژیم نمی‌فهمید از کجا و از جانب چه ‌کسی ضربه‌ها را خورده. وقتی سید علی آقا برای بار هفتم دستگیر ‌شد، رژیم طاغوت، به‌جای زندان، او را با تبعید مجازات ‌کرد. تبعید به کجا؟ به جایی که این روحانی مبارز و انقلابی، مبارزه یادش برود و سودای انقلاب از سرش بیفتد! جایی که آفتابش سوزان‌ترین آفتاب کشور باشد و اصلاً گرما اجازه ندهد او فعالیتی داشته باشد؛ جایی که کسی این روحانی تبعیدی را تحویل نگیرد: تبعید به ایرانشهر.

مجازات تبعید، به همت و صبر، فرصتی شد برای رساندن صدای انقلاب و شنیدن صدای مردم دردمند. صدالبته اگر ساواک تبعات این تبعید برای رژیم را می‌دانست، آزادی و فعالیت سید علی آقا را در مشهد، به این مجازات ترجیح می‌داد.

 

بر اساس این گزارش آیین معرفی کتاب «بر تبعید» دوشنبه دوم بهمن ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه در کتابفروشی کتابستان رضوی واقع در قم، چهارراه شهدا، ابتدای خیابان صفائیه برگزار خواهد شد.

 
نظر بدهید