مجموعه ۷۲جلدی «قصۀ عاشورا» رونمایی می‌شود
چهارشنبه 12 آبان 1395

مجموعه ۷۲جلدی «قصۀ عاشورا» رونمایی می‌شود

کتاب ۷۲ جلدی «قصۀ عاشورا» روایت مصوری از واقعه عاشورا به روایت پرویز امینی رونمایی می‌شود.



 مجموعۀ 72 جلدی «قصۀ عاشورا»، روایت مصور پایمردی اباعبدالله الحسین(ع) و یاران وفادارش که توسط پرویز امینی به رشتۀ تحریر در آمده در ترنجستان بهشت رونمایی می‌شود.

این مجموعه در طول 13 سال نوشته شده و بیش از 50 مرتبه متن آن ویراستاری شده است. صفحه‌آرایی و نقاشی این مجموعه را نیز فرهاد جمشیدی برعهده داشته و در طول سه سال هشتصد تصویر برای کتاب تصویرسازی کرده است.

این مجموعۀ 72 جلدی که انتشارات وزیر آن را منتشر کرده شامل 5 دفتر است. دفتر اول مجموعۀ «قصۀ عاشورا» مربوط به خروج امام حسین(ع) از مدینه تا کربلا و شهادت ایشان است. در این دفتر یک نگاه کلی به زندگی امام حسین(ع) از زمان مرگ معاویه تا زمان شهادت حضرت شده و دوربین نویسنده در این بخش روی امام حسین(ع) زوم است.

در دفاتر بعَدی دوربین دوباره از مدینه حرکت می‌کند با این تفاوت که روایت‌ها از جانب افراد و یاران امام حسین(ع) انجام می‌شود. از کسانی که ابتدا با قافله همراه بودند تا آخرین کسی که در این حرکت وجود داشته است. دفتر آخر نیز مربوط به شهدای بنی هاشم است که ده جلد از کتاب را در برمی‌گیرد.

این مجموعه که مجمع ناشران انقلاب اسلامی و شرکت ترنج حامی آن هستند، به دلیل نظرات مختلف اندیشمندان دربارۀ واقعۀ عاشورا توسط شرکت ترنج به مجتمع امام خمینی(ره) قم (زیر نظر آیت‌الله مصباح یزدی) تحویل داده شده و از سوی این مرکز مورد تأیید قرار گرفته است.

گفتنی است این مراسم رونمایی در روز دوشنبه 17 آبان از ساعت 16 در ترنجستان بهشت به آدرس خیابان شریعتی، بالاتر از حسینیۀ ارشاد، روبروی بیمارستان مفید برگزار می‌شود.

نظر بدهید