جزئیات جایزه ملی کتاب سال خلیج فارس تشریح شد
دوشنبه 02 بهمن 1396

جزئیات جایزه ملی کتاب سال خلیج فارس تشریح شد

مشاور معاون فرهنگی وزارت ارشاد پیرامون چگونگی برگزاری جایزه ملی کتاب‌سال خلیج فارس توضیحاتی داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، همایون امیرزاده، مشاور معاون فرهنگی وزارت ارشاد، در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، اظهار داشت: جایزه کتاب خلیج‌فارس اختصاصاً قرار است به میزبانی هرمزگان برگزار شود.

وی افزود: جایزه کتاب‌سال خلیج‌فارس از سال آینده به‌عنوان هویت مستقل برگزار می‌شود؛ هرمزگان از دیرباز پایه‌گذار اتفاق خوبی بنام جشنواره فرهنگی ـ هنری خلیج‌فارس بوده است، از این منظر ضرورت مکتوب کردن، ثبت و ضبط فرهنگی و اسنادسازی در حوزه خلیج‌فارس و پاسداشت پدیدآورندگان و خالقان آثار در حوزه خلیج‌فارس اقتضا می‌کرد جایزه ملی با این عنوان برگزار شود.

به گفته این مقام مسئول در ارشاد، قرار است این جایزه در سطح ملی برگزار شود، بنابراین از سوی معاونت فرهنگی وزارت ارشاد به‌زودی خانه کتاب با استان هرمزگان وارد تفاهم‌نامه‌ای خواهند شد و جلسه‌ای میان آنها برپا می‌شود تا پس‌ازآن فراخوان جایزه منتشر شود.

وی با بیان اینکه هیأت علمی و مواردی که باید مورد داوری قرار گیرد در این تفاهم‌نامه لحاظ خواهد شد، گفت: معاونت فرهنگی وزارت ارشاد به کمک مؤسسه خانه کتاب،‌این جایزه را برگزار می‌کند تا از ظرفیت استان بهره‌مند شویم.

امیرزاده بابیان اینکه این جایزه در ساله در استان هرمزگان برپا خواهد شد، گفت: بخش‌های این جایزه عبارتند از ژئوپلتیک منطقه، موضوعات فرهنگی خلیج‌فارس، اکوسیستم منطقه، موضوعات زیست‌محیطی و مهم‌تر از همه پاسداشت افرادی که در طول تاریخ از این سرزمین صیانت کرده‌اند از موارد جایزه خواهد بود.

وی گفت: با توجه به تألیف آثار متفاوت سال آینده نخستین دوره جایزه را برگزار خواهیم کرد. ابتدا آثار ده ساله اخیر درباره خلیج‌فارس مورد داوری قرار می‌گیرند، ولی در سال‌های بعد آثار تألیفی طی همان سال را داوری خواهیم کرد.

 
نظر بدهید