ماجراهای مادربزرگ یزدی و نوه‌اش را در «قصه‌های من و ننه آغا» بخوانید
سه شنبه 03 بهمن 1396

قصه‌های من و ننه‌آغا

ماجراهای مادربزرگ یزدی و نوه‌اش را در «قصه‌های من و ننه آغا» بخوانید

مجموعه داستان «قصه‌های من و ننه آغا» نوشته حجت‌الاسلام مظفر سالاری با موضوع سبک زندگی به همت حوزه هنری یزد توسط انتشارات کتابستان معرفت منتشر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری ایسنا-منطقه یزد، «محمدصادق کوچک‌زاده» از چاپ و انتشار پنجمین محصول این مرکز در سال 96 خبر داد و گفت: مجموعه داستان «قصه‌های من و ننه آغا» به قلم توانای حجت الاسلام والمسلمین مظفر سالاری ـ‌نویسنده برجسته یزدی‌ـ در 175صفحه در قطع رقعی منتشر شد.
وی با بیان این‌که این کتاب به موضوع خانواده و فرهنگ اصیل یزد می‌پردازد، افزود: نویسنده در این اثر در صدد حفظ و احیای فرهنگ بومی و محلی سال‌های نه چندان دور که در زندگی ماشینی امروز در حال فراموشی و از بین رفتن است.
رییس حوزه هنری یزد گفت: این کتاب شامل 23 داستان جذاب برای گروه سنی کودک و نوجوان است که دی‌ماه امسال به همت دفتر آفرینش‌های ادبی حوزه هنری یزد از سوی انتشارات کتابستان معرفت چاپ و روانه بازار کتاب شد.
«آغا» به معنای بزرگ است که در یزد و برخی مناطق به مادرِ پدر «ننه آغا» گفته می‌‌شود.
گفتنی است؛ مظفر سالاری متولد 1341 یزد، از دوران دبستان با عضویت در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نوشتن علاقه‌مند شد، انس و الفت او با کتاب و کتابخوانی باعث شد از سال 1368 به طور حرفه‌ای فعالیت در عرصه نویسندگی و مطبوعات را آغاز کند.
از این نویسنده و پژوهشگر یزدی تاکنون بیش از 20 عنوان کتاب از جمله «قایق راندن به اقیانوس» (روایت سفر رهبر معظم انقلاب به یزد در 12دی‌ماه 1386)، رمان پرفروش «رویای نیمه شب»، رمان «دعبل و زلفا» ، «گشایش داستان» و «درونمایه‌ها و دستمایه‌های نمایشی در قرآن» (اثر برگزیده سومین کتاب سال اوقاف)، منتشر شده است.
وی هم‌اکنون در حال نگارش جلد هفتم «دانشنامه قرآنی نوجوانان» است. این دانشنامه مرجع که بزرگترین «دانشنامه قرآنی» نوجوانان در جهان اسلام است در 14 جلد و 1400 مدخل به صورت الفبایی توسط پژوهشکده علوم و معارف قرآن دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم منتشر خواهد شد.
مجموعه داستان‌های «رو به رو» نیز از دیگر آثار در دست نگارش این نویسنده است که به زودی به همت حوزه هنری یزد منتشر و روانه بازار کتاب خواهد شد.
نظر بدهید