بیان «روایتی ساده از ماجرایی پیچیده» در نماز جمعه‌
شنبه 07 بهمن 1396

بیان «روایتی ساده از ماجرایی پیچیده» در نماز جمعه‌

در آستانۀ دهۀ فجر، کتاب «روایتی ساده از ماجرایی پیچیده»، نوشتۀ ابراهیم حسن‌بیگی در نماز جمعه‌های کشور معرفی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، این روز‌ها که نوجوان‌های ما بیشتر وقتشان را در شبکه‌های اجتماعی می‌گذرانند، بعضی اوقات به قدری محو زیبایی‌های رنگارنگ و دل‌فریب فضای مجازی می‌شوند که از مجازی و غیرواقعی بودن این دنیای به ظاهر متمدن و درست و حسابی غافل می‌شوند و باورشان نمی‌شود که روزگاری هم بوده که آدم‌های قُلدری مثل رضاخان پهلوی، عده‌ای زورگوی از خدا بی‌خبر را به اسم خان و به بهانۀ زمین، راه انداخته بودند تا پدرانِ همین نسل جوان را به بردگی بکشند و پا روی گلوی رعیت بیچاره بگذارند، و این انقلاب اسلامی بود که توانست ورق را برگرداند و داستان دیگری را رقم بزند. حالا در میانتصویرهای دروغین امروز فضای مجازی از چهرۀ‌ فاسد و تاریک پهلوی، یک نویسندۀ پُرکار و خوش‌قلم پیدا شده که خیلی شسته رُفته و به دور از هرگونه اغراقی «روایتی ساده از ماجرایی پیچیده»از آن روزها را برای نوجوان امروزی حکایت کرده است. ابراهیم حسن‌بیگی در کتاب «روایتی ساده از ماجرایی پیچیده» حقایقی ناگفته از انقلاب را در خلال داستانی جذاب و پرحادثه از یک نوجوانِ روستایی حکایت می‌کند که زندگی‌اش با درد و رنج‌های زندگی رعیتی گره خورده ولی با‌‌ همان سن و سال کم، و حال و هوای روستایی‌اش کارهای بزرگ و باورنکردنی انجام می‌دهد.
نوجوانِ داستانِ «روایتی ساده از ماجرایی پیچیده» دست مخاطب نوجوان امروز ما را می‌گیرد و همراه خود از میان ماجراهایی عجیب و غریب در آن روزگار عبور می‌دهد که خواننده را متحیر و شگفت‌زده می‌کند، از حوادث دردِسرسازِ مدرسه تا زندان کمیتۀ مشترک ضدخرابکاری،و از منزلِ خان تا سفارتخانۀ آمریکا. خواننده نوجوان در میان سطرهای این کتاب، توجهش به حقایقی جلب می‌شود که پیش از این خیلی ساده از کنار آن می‌گذشت، مفاهیمی چون ظلم و نابرابری و تبعیض و در یک کلام بی‌عدالتی که گریبان دنیای او را گرفته و او تا به حال توجه نمی‌کرد که این انقلابی که در همین نزدیکی رخ داد چگونه معادلات دنیا را تغییر داد. رُمان «روایتی ساده از ماجرایی پیچیده»، از انتشارات سورۀ مهر داستانی خواندنی است که هر نوجوان ایرانی را به فکر وادار می‌کند.
این کتاب در طرح ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در نماز جمعه‌های کشور، به‌همت مجمع ناشران انقلاب اسلامی و با همکاری شورای سیاست‌گذاری ائمۀ جمعۀ سراسر کشور در حال اجرا است، معرفی شد.
نظر بدهید