رونمایی از کتاب‌های «تا رهایی» و «یادمانده‌های سردشت» در ارومیه
چهارشنبه 11 بهمن 1396

به مناسبت ایام مبارک دهه فجر صورت می‌گیرد

رونمایی از کتاب‌های «تا رهایی» و «یادمانده‌های سردشت» در ارومیه

همزمان با دهه مبارک فجر از کتاب‌های «تا رهایی» و «یادمانده‌های سردشت» در ارومیه رونمایی می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از سوره مهر، مراسم رونمایی «تا رهایی» و «یادمانده‌های سردشت» 14 بهمن ماه سال جاری با حضور محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی و هنرمندان، نویسندگان، فعالان عرصه فرهنگ و هنر و اصحاب رسانه در سالن اجتماعات استانداری آذربایجان غربی در ارومیه برگزار می‌شود.
کتاب «تا رهایی» مجموعه خاطرات تعدادی از زندانیان سیاسی شهرستان ارومیه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی است که به سفارش دفتر مطالعات و ادبیات پایداری حوزه هنری آذربایجان غربی و با تلاش « حسین غفاری» توسط انتشارات سوره مهر حوزه هنری تولید شده است.
«یادمانده‌های سردشت»، گزیده خاطرات مصطفی نقیب سردشت از انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است.
نویسنده در این کتاب به عنوان یکی از نیروهای مردمی و از شهروندان سردشت، به نگارش خاطرات خود از این برهه تاریخی پرداخته است؛ از این جهت کتاب در توصیف جنگ در این منطقه از کشور از دریچه نگاه یکی از شهروندان حائز اهمیت است.
در مقدمه این اثر آمده است: «در شکل‌گیری، تحقق و تداوم انقلاب اسلامی ایران به عنوان یک انقلاب شگرف و تاثیرگذدار مردمی، عناصر مختلفی نقش داشته و دارند که به جرأت بارزترین عناصر مؤثر آن را می‌توان رهبری دینی و عشق و علاقه آحاد مردم به دفاع از اسلام و رازش‌های اصیل و ریشه‌دار اخلاقی، فرهنگی دانست.
 

گفتنی است مراسم رونمایی دو کتاب «تا رهایی» و «یادمانده‌های سردشت»، ساعت 10 شنبه، چهاردهم بهمن ماه، در سالن اجتماعات استانداری آذربایجان غربی برگزار می‌شود.
نظر بدهید