«57 ریشتر» به نمازجمعه آمد
شنبه 21 بهمن 1396

«57 ریشتر» به نمازجمعه آمد

در آستانۀ سالروز پیروزی انقلاب اسلامی کتاب «57 ریشتر» که به همت مجلۀ الکترونیکی اخوت و انتشارات شهید کاظمی تهیه و منتشر شده، در نماز جمعه‌های کشور معرفی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر ؛ زلزله‌ای به قدرت 57 ریشتر ایران را لرزاند، به طوری که پس‌لرزه‌هایش تا آن طرف مرزها هم رسیده و غرب و شرق عالَم را تکان داده؛ این زلزله چیزی نیست جز همان انقلاب اسلامی سال 1357 که با نام خمینی کبیر شناخته شد و هنوز هم تمام معادلات دنیای مادی را به هم ریخته است. به قول هنری کسینجر، وزیر خارجۀ سابق امریکا: «آیت‌الله خمینی، غرب را با بحران جدیِ برنامه‌ریزی مواجه کرد، تصمیمات او آنچنان رعدآسا بود که مجال هر نوع تفکر و برنامه‌ریزی را از سیاستمداران و نظریه‌پردازان سیاسی می‌گرفت. او با معیارهای دیگری غیر از معیارهای شناخته شده در دنیا سخن می‌گفت و عمل می‌کرد، گویی از جایی دیگر الهام می‌گرفت...» این اعترافاتِ مغز متفکر دولت آمریکا و ده‌ها مطلب خوندانی و جالب دیگر مانند آن دربارۀ بزرگترین زلزلۀ قرن را در کتاب «57 ریشتر» بخوانید؛ اما این بار نه از جنسِ تحلیل‌های عمیق و خسته‌کنندۀ رایج، بلکه در قالب خاطراتی دسته اول از لحظات پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، و اثرات شگفت‌انگیز آن در سراسر جهان، از زبان شخصیت‌های مختلف خارجی، از متفکران غربی و شرقی گرفته تا آدم‌های با دین و بی‌‌دینِ دیگری که در آن سوی مرزها، با شنیدن کلام رهبر انقلاب اسلامی، یک شبه عاشق او و حامی پَر و پا قرص ایران و انقلاب آن شدند. روایتی متفاوت و متناسب با ذائقه و حال‌وهوای این روزهای ما که شاید همان گمشدۀ جامعۀ ایرانی و کلید امید نسل جوان ما باشد تا هویت و جایگاه خود را در دنیای امروز به یاد بیاورند.
کتاب «57 ریشتر» که به همت مجلۀ الکترونیکی اخوت و انتشارات شهید کاظمی تهیه و منتشر شده، با مطالب کوتاه و خواندنی، و تصاویر کمیاب و تمام رنگی، از پس‌لرزه‌های انقلاب ایران در گوشه‌گوشۀ جهان، تبدیل به کتابی خوش‌خوان و جذاب شده که مطمئناً با خواندن آن نگاهی خاص و متفاوت نسبت به انقلابمان پیدا خواهیم کرد، نگاهی که امروز با سرگرم شدن خیلی از ما به بعضی مسائل و حواشیِ داخلی، تأسفانه از آن غافل شده‌ایم.
این کتاب در طرح ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در نماز جمعه‌های کشور، به‌همت مجمع ناشران انقلاب اسلامی و با همکاری شورای سیاست‌گذاری ائمۀ جمعۀ سراسر کشور در حال اجرا است، معرفی شد.
 
نظر بدهید